wtorek, 30 sierpnia 2011

Katarzyna Michalak - Sklepik z niespodzianką. Bogusia

Katarzyna Michalak jest polską autorką, która pisze od niepamiętnych czasów. Od zawsze chciała ona zostać lekarzem weterynarii. Po skończonych studiach pracowała przez jakiś czas w ogrodzie zoologicznym, jednak jej prawdziwym powołaniem okazała się literatura, dla której zdecydowała się opuścić Warszawę i zamieszkała malowniczym domku, zwanym Poziomką. Spod jej pióra wyszło do tej pory kilka bestsellerów, a z każdym kolejnym rokiem pojawiają się rynku wydawniczym kolejne. Na co dzień Katarzyna Michalak jest mamą dwóch chłopców i wiedzie spokojne życie, a otaczającą ją ciszę mąci jedynie śpiew ptaków, szum sosen i... stukot klawiatury.

Muszę przyznać, że sama nie wiem dlaczego spotykam się z tą autorką dopiero teraz. Na temat jej twórczości słyszałam bowiem wiele dobrego i już kiedyś zastanawiałam się nad tym by na własne oczy przekonać się o fenomenie książek, które wyszły spod jej pióra. W końcu jednak nadszedł wielki dzień, w którym wzięłam do ręki najnowszą powieść Katarzyny Michalak i po kilkunastu przeczytanych stronach okazało się, iż bezpowrotnie przepadłam...

"Sklepik z niespodzianką" przedstawia swoim czytelnikom historię dwudziestosześcioletniej Warszawianki, która po powrocie z Holandii postanawia udać się do stolicy nieco okrężną drogą. Jadąc samochodem natrafia ona na niewielką miejscowość, która umiejscowiona jest w okolicach Kołobrzegu i niemalże w tym samym momencie zakochuje się w niej. W Pogodnej bohaterka odnalazła tajemniczy lokal, w którym to postanowiła otworzyć własną działalność. Po wielu rozmowach z p. Jakubem (a także proroczym śnie) dziewczyna decyduje się na otworzenie niewielkiego sklepiku z "kurzołapkami", który skupiałby w sobie różnego rodzaju figurki aniołków, akwarelki, a także inne tego typu rzeczy. Po wejściu do tytułowego pomieszczenia klienci mogli skosztować filiżanki czekolady, która w późniejszym czasie zyskała wielką popularność w nadmorskiej miejscowości. W tym samym czasie Bogusia spotyka na swojej drodze trzy niezwykłe kobiety, z którymi główna bohaterka zaczyna się przyjaźnić, a także Igora, który okazuje się mężczyzną z jej najskrytszych snów. Młoda kobieta ze wszelkich sił stara się zwrócić na niego swoją uwagę, jednak im bliżej go poznaje tym bardziej utwierdza się w przekonaniu, iż nie jest on typem człowieka, który choć odrobinę byłby podobny do jej rodzonego ojca...

Katarzyna Michalak stworzyła powieść, która bardzo skutecznie uzależnia od siebie ludzi. w różnym wieku Posiada ona bowiem w sobie magiczną siłę, która nie dość, że nie pozwala czytelnikowi na odłożenie jej aż do ostatniej strony, a dodatkowo daje mu motywację do zastanowienia się nad trudem dnia codziennego. "Sklepik z niespodzianką" uzmysławia nam, jak wiele możemy osiągnąć poprzez odpowiednie podejście do życia, a także siłę przyjaźni, która  jest w stanie czynić cuda. To właśnie dzięki Adeli, Lidce i pani Stasi dziewczyna tak szybko zaaklimatyzowała się w nowym miejscu i to właśnie one pomagały jej, gdy tylko zaszła taka potrzeba. Bezinteresowność tych kobiet uświadomiła mi, iż coraz trudniej jest o tak ułożone osoby jak one. Nie jedna z nas mogłaby pozazdrościć Bogusi tak oddanych przyjaciółek, które gotowe były przybyć do mieszkania nad sklepikiem o każdej porze dnia i nocy.

Mogłabym tak pisać w nieskończoność, jednak sądzę, że znacznie lepiej będzie, jeśli sami dacie się ponieść urokowi tej powieści. Czytanie jej nie zajmuje czytelnikowi zbyt wiele czasu, a w dodatku została ona napisana naprawdę fajnym stylem, który jest niezwykle lekki i zapada w pamięci czytelników jeszcze na długi czas. Z niecierpliwością oczekuję więc chwili, w której do księgarni trafi kolejny tom "Sklepiku z Niespodzianką", a tym czasem nie pozostaje mi nic innego, jak tylko wyruszyć na poszukiwania pozostałych książek Katarzyny Michalak.


Wydawnictwo Nasza Księgarnia, czerwiec 2011
ISBN: 978-83-10-12025-0
Liczba stron: 320
Ocena: 9/10

13 komentarzy:

  1. Ja z Kasią miałem okazję ostatnio porozmawiać. Zapraszam już w piątek, kiedy ukaże się obszerny wywiad z Autorką

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie czytam Rok w Poziomce - jestem zauroczona! Na pewno sięgnę po Sklepik:) Książki Kasi Michalak są ciepłe i świetnie się je czyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm... To troszkę nie mój styl, wręcz ostatnio odstraszają mnie powieści tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie niedawno skończyłam czytać tę samą książkę i tak samo jak Ty jestem nią zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach Sklepik... ;) Normalnie przy pierwszej okazji go kupuje ;) Uwielbiam książki tej autorki oraz to jak pisze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. hm, muszę przyznać, że zastanawiam się nad tą pozycją. Chyba troszkę ułatwiłaś mi sprawę... teraz jeszcze tylko muszę znaleźć czas na tę lekturę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i muszę przyznać że książka podobała mi się, zachwyca spokojem i słodką aurą, a przepisy rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie dla mnie, ale może kiedyś ;]

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już sporo o tej książce, a samą autorkę znam z "Poczekajki" ale nie wiem czy dam się namówić... przemyślę to ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle osób zachwala tę książkę a ja jeszcze nie miałam okazji jej poznać, więc muszę szybko nadrobić te braki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale przeczytawszy te recenzję, to chyba się skuszę. ;)

    Pozdrawiam, Klaudyna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro autorka taka sławna, to nie może być, że nie przeczytam jej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy