środa, 21 lipca 2010

Łańcuszek książkowy

Szczerze mówiąc zdziwiłam się, gdy zobaczyłam, iż Justilla wytypowała mnie do tego łańcuszka. Serdecznie Ci za to dziękuje i już zabieram się do odpowiedzi.

1. Do jakiego kraju, miasta chciałabyś pojechać zainspirowana lekturą?

"Świadectwo prawdy" Jodi Picoult sprawiło, że dogłębniej zainteresowałam się życiem i strukturą życia Amiszów. Według mnie panujące w ich kręgach obyczaje - mimo niektórych niedogodności - są czymś mało spotykanym wśród społeczności miejskiej, a i na wsi coraz mniej mamy do czynienia z prostotą i skromnością. Chciałabym więc wybrać się na jakiś czas do Stanów Zjednoczonych i doświadczyć tego wszystkiego na własnej skórze.

Niestety to marzenie z przyczyn wyższych nie ma racji bytu, więc zainspirowana "Mistrzem i Małgorzatą" Michaiła Bułhakowa, a także własnymi korzeniami bardzo chciałabym odwiedzić przynajmniej część krajów słowiańskich będących zarazem naszymi wschodnimi sąsiadami. Ostatnimi czasy coraz więcej myślę nad podróżą do Wilna, Lwowa, a także Moskwy.


2. Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania na wakacje?

Nie będę chyba oryginalna, gdy powiem, że najwygodniej czyta mi się w moim własnym łóżku. Jeśli temu wszystkiemu towarzyszy wiaterek dochodzący z dworu, to nic więcej do szczęścia nie jest mi potrzebne. W okresie wakacyjnym sporo zdarza mi się czytać także w różnego rodzaju środkach lokomocji.

3. Poleć mi jedną książkę do przeczytania na wakacje.

Tylko jedną? Jest tyle fajnych książek, o których warto wspomnieć, że pozwolę sobie na ujawnienie trzech tytułów. Jeśli każdy spośród nich wybierze coś dla siebie, to będzie akurat.

- Carlos Ruiz Zafon - "Marina"
- Jodi Picoult - "Świadectwo prawdy"

Dla mniej wymagających idealnie nada się książka K.Sparks pt: "Jak poślubić wampira milionera".


4. Jaka jest Twoja najnowsza lektura? Co zaczęłaś czytać?

Jadąc z dzieciakami na kolonie postanowiłam zaopatrzyć się w lektury wymagające mniejszego skupienia. Już wczoraj zaczęłam czytać "W szponach mrozu" R. Mead, a następnie zabieram się za "Piękne istoty" K. Gracia & M. Stohl. Słyszałam tyle dobrych wypowiedzi na temat drugiej z tych książek, więc mam nadzieję, że się nie zawiodę.


***

Szczerze powiedziawszy nie pozostało zbyt wiele osób, które mogłabym wytypować. Przeglądałam trochę blogi znajdujące się w moich linkach, więc mam nadzieję, że nie dojdzie do powtórek.

Serdecznie zapraszam do zabawy: Rapsodię, Susie, a także LittleVeronice.

W gotowości posiadam już recenzję Mariny, której publikację ze względu na łańcuszek przesunęłam na jutro rano. Z racji tego, że w dniu jutrzejszym wyjeżdżam na kolonie z dzieciakami kolejna post ukaże się dopiero po moim powrocie (05.08)

4 komentarze:

  1. Też lubisz czytać w łóżku? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, to długo Cię nie będzie :(
    Udanego wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojoj, to trochę się naczekam na nową recenzję. Kurczę, to dopiero łańcuszek, gdy ludzie się z niego cieszą ;) Ale jak pytania mądre to i chętnie się odpowiada. A "Piękne Istoty" są naprawdę super ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja? Już zabieram się za odpowiadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy