środa, 13 października 2010

Leopold Tyrmand - Pokój ludziom dobrej woli

"Opowiadania, jak większość prozy Tyrmanda, można odczytywać jako zbeletryzowane fragmenty jego biografii. W pierwszym okresie, po powrocie do Polski, pisarz wracał do swoich przeżyć wojennych. Potem coraz bardziej angażował się w otaczającą go rzeczywistość. Wraz z tą zmianą odchodził od formy realistycznej na rzecz pastiszu i pure nonsense'u. Ale niezależnie jaki temat obierał, zawsze było to pisanie wbrew regułom. Może dlatego do dziś tak znakomicie się go czyta."


Recenzja: "Pokój ludziom dobrej woli" to książka będąca zbiorem dziesięciu - nie wydanych nigdy wcześniej - tekstów Leopolda Tyrmanda. Jest to moje pierwsze spotkanie z tym autorem, więc uważam je za całkowicie udane. Moje oczekiwania w stosunku do lektury zostały zaspokojone niemalże w 100%.

Każdy z zamieszczonych dzieł wybitnego autora wnosi do życia czytelników coś wyjątkowego. Całość jest niczym innym, jak tylko umieszczoną w fabule biografią pisarza. Otwarcie opowiada nam o swoich doświadczeniach wojennych, a także zaangażowaniu w otaczającą go rzeczywistość.

Myślę, że przeczytanie tego typu pozycji literackiej dla potencjalnego mola książkowego jest naprawdę czymś niezwykłym. Leopold Tyrmand nie posługuje się w swoich tekstach trudnym językiem, więc spokojnie mogę polecić "Pokój ludziom dobrej woli" nieco młodszym czytelnikom. Z pewnością nie pożałujecie swojej decyzji i być może co poniektórzy wesprą grono fanów tego autora. Sama nie mogę doczekać się chwili, w której sięgnę po kolejne dzieło pana Tyrmanda.


Wydawnictwo MG, wrzesień 2010
ISBN:978-83-61297-90-1
Liczba stron: 204
Ocena: 7/10

11 komentarzy:

  1. Będę miała okazję sięgnąć po jedną z jego książek, zobaczymy może się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba nie dla mnie. Ja wolę długą historię z fabułą.

    Sorry, że tak dawno nie komentowałam, ale dużo się zmieniło teraz w moim życiu i muszę do tego przywyknąć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie chyba też nie, jakoś nie wiem, nie ciągnie mnie do tego typu książek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Popieram zdanie mojej przedmówczyni - chciałabym to przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już kiedyś o niej gdzieś czytałam i mam chyba nawet na liście:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem dlaczego, ale nie zachęciłaś mnie do tej książki

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również nie jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  8. Okładka wydaje się być intrygująca, ale nie wiem, czy kiedykolwiek po to sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba nie bardzo mi ta propozycja przypadła do gustu..

    zapraszam na NN :*
    atramentoweserce-inkheart

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy