sobota, 30 kwietnia 2011

Jaye Wells - Mag w czerni

Autorka "Greywalker" Kat Richardson opisała dzieło Jaye Wells jako "pełną dynamiki podróż przez mroczny i niebezpieczny świat wampirów, nimf, magów i demonów". Z przyjemnością oświadczam, iż w pełni zgadzam się z tą opinią.

Mag w czerni to drugi tom powieści opowiadającej swoim czytelnikom  historię nieustraszonej zabójczyni Sabiny Kane - pół wampirzycy, pół maga. Za sprawę Rudowłosej zdobyła już ona wielu fanów, a z dnia na dzień ich liczba ciągle rośnie. 

W najnowszej odsłonie bohaterka wraz ze swoimi towarzyszami wyrusza w niebezpieczną podróż, której celem jest Siedziba Rady Hekate. To właśnie w tym miejscu po raz pierwszy w życiu Sabina ma okazję spotkać się ze swoją bliźniaczą siostrą, Maisie. Okazuje się ona być na tyle otwartą i ciekawą świata osobą, że bez żadnych obaw przyjmuje pod swój dach kobietę, która ze względu na dotychczasowy styl swojej egzystencji, stanowi nie lada zagrożenie dla społeczności magów. Znajdując się w nowej sytuacji, Sabina nie czuje się zbyt pewnie. Nie tylko jest zdziwiona serdecznością napotkanych na swojej drodze osób ale i również z pewnym poirytowanie odpowiada zadawane jej przez siostrę pytania. Ze wszelkich sił stara się być uprzejma dla współpracowników bliźniaczki. Co prawda nie zawsze jej to wychodzi ze względu na brak ufności w stosunku do swoich nowych towarzyszy, jednak robi wszystko co w swojej mocy by to zmienić. Ku największemu przerażeniu bohaterki, okazuje się, iż jest ona czymś na wzór Mesjasza, który będzie musiał uchronić świat przed zbliżającą się zewsząd wojną...

Mięśnie krzyczały z wyczerpania. Zakrwawione ręce bolały. Żołądek miałam ściśnięty. A oni wciąż przybywali. Nadal jednak Maisie i ja walczyłyśmy. Zatoczyła się; pomogłam odzyskać jej równowagę. Padłam w tył, a ona mnie wsparła. Byłyśmy zespołem walczącym z liczebną przewagą wroga, niemniej jednak zespołem.[1]

Jaye Wells stworzyła lekturę, którą będę wspominać jeszcze przez długi czas. Czytelnik nie doświadczy w niej bowiem towarzyszącej tego typu utworom sielanki, a wręcz przeciwnie. Mag w czerni jest książką, w której ciągle coś się dzieje, a Sabina nie posiada w sobie niczego z romantycznej postaci, tak charakterystycznej dla współczesnych twórców powieści paranormalnych. Jak przystało na płatnego mordercę jest ona pewną siebie kobietą, która nie zawaha się przed niczym, by ochronić bliskie swemu sercu osoby. W tej części cyklu Kane pokazuje nam się również z tej wrażliwszej strony, która nie jest pewna pewna uczuć do dwójki mężczyzn, którzy mieli okazję pojawić się na jej drodze...

Maga w czerni chciałabym polecić osobom o mocnych nerwach, a także wszystkim tym, którzy lubują się w tego typu literaturze. Jaye Wells posługuje się językiem prostym, więc nie powinniście mieć żadnym problemów z odbiorem tej powieści...


Dom Wydawniczy Rebis, marzec 2011
ISBN: 978-83-7510-482-0
Liczba stron: 347
Ocena: 7/10

[1] Jaye Wells, Mag w czerni, s. 331

11 komentarzy:

  1. Muszę się w końcu zabrać za tę serię:)). Zapowiada się niezła rozrywka. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujące, z pewnością przeczytam ;) Zapraszam do siebie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Z chęcią po nią sięgnę, jednak najpierw zabiorę się za pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam ją już w księgarni. ;) Kiedy tylko znajdę chwilkę to czemu nie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie sięgnijcie - naprawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na półce czeka "Rudowłosa", którą dostałam miesiąc temu. ;x Musze w końcu ją przeczytać.
    Lubię tego typu książki.

    okiem-recenzenta.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. dopiero zakupiłam "Rudowłosą". Jakoś do głowy mi nie przyszło że już wyszła kolejna część jestem w szoku a mój portfel kwiczy i odmawia posłuszeństwa. W sumie mu się nie dziwię. Jestem jeden dzień po wypłacie a kasa już się wykruszyła, kupiłam dziś sukienkę akonto.. już sama nie wiem czego. Boziu... może ktoś mnie będzie sponsorował? Nie ma chętnych? Dlaczego?? Recenzja oczywiście super za co cię po prostu nie cierpię!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęciłaś mnie do tej serii. Na pewno przeczytam, gdy będę miała okazję

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tej serii i na razie mam przesyt wampirów i innych niespotykanych stworów, jednak możliwe że za jakiś czas mi to minie i zacznę na nowo rozczytywać się w książkach o nich, a wtedy będę pamiętała o tej serii ; )

    OdpowiedzUsuń
  10. Z pewnością zabiorę się za tę serię. Może nie mam najmocniejszych nerwów, ale myślę, że dam radę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Rudowłosa" mnie bardziej przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy