czwartek, 21 kwietnia 2011

Jolanta Szwed - Zaufać

Zaufanie jest czymś ważnym w życiu każdego z nas. Bez niego nie jest nam dane poczucie własnego bezpieczeństwa, a także pewnego rodzaju komfort psychiczny. Jest ono również wiarą w zbiór określonych działań, które niosą ze sobą pewne ryzyko... Mogłabym tak pisać w nieskończoność, jednak nie o to mi tym razem chodzi. W dniu dzisiejszym mam Wam bowiem do przedstawienia powieść, która napisana została przez panią Jolantę Szwed.

Zaufać jest niepozorną książeczką, która liczy sobie nie całe sto osiemdziesiąt stron. Opowiada ona swoim czytelnikom historię Katarzyny - dziewczyny, która co jakiś czas znajduje się w centrum nieprzyjemnych zawirowań jakimi są: narkotyki, alkoholizm, czy też śmierć bliskiej osoby. Na całe szczęście jest również kobietą na tyle silną, że udaje jej się wyjść zwycięsko z niejednych tarapatów. Dzięki tym wszystkim umiejętnościom pozostaje wierna miłości i nie pozwala na to aby tanie oferty świata zawładnęły jej duszą. Problemy szargające życiem głównej bohaterki sprawiają, iż nieświadomie staje się ona coraz silniejsza i jednocześnie wzbogacona o kolejne doświadczenia...

Autorka stworzyła niezwykłą powieść, która wciąga swoich odbiorców już po kilku przeczytanych stronach. Zachwyca nas nie tylko treścią swojego dzieła ale i także umiejętnym sposobem na opowiedzenie wymyślonej przez siebie historii. Sukcesywnie hipnotyzuje czytelników doprowadzając ich do wielu wzruszeń, a także przemyśleń nad istotą własnego życia.

W głębi duszy poleciłabym tą pozycję wszystkim tym, którzy uważają się za pępek całego wszechświata. Być może Zaufać pomoże im zrozumieć, że nie wszystko kręci się wokół pieniędzy, seksu i różnego rodzaju używek. Być może po przeczytaniu tej lektury zauważą wreszcie zagrożenia dzisiejszego świata, a włączając do użytku swoje szare komórki otworzą oczy na czające się zewsząd niebezpieczeństwo. W głębi duszy mam również nadzieję, że docenią starania swoich rodziców, gdy zobaczą, że niektórzy mają stokroć ciężej...


Wydawnictwo Novae Res, 2010
ISBN: 978-83-61194-99-6
Liczba stron: 179
Ocena: 7/10

22 komentarze:

  1. Wydaję mi się interesująca. Wpisuję na listę do przeczytania :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie muszę przyznać, chodź zazwyczaj czytam co innego. Jak kiedyś zobaczę gdzieś tę książkę, to będę musiała się jej bliżej przyjrzeć. Jak na razie jednak zastanawiam się nad Zmorojowem. ;) Zapraszam Cię do mnie, również prowadzę bloga z recenzjami. ;) Today1.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam niezły apetyt na tę książkę:)). Muszę tylko znaleźć chwilkę wolnego i od razu zabieram się za czytanie:). Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo surowa i chłodna okładka, brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie przeczytam. Okładka jest tak niesamowita, że tylko zachęca do lektury:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka śliczna...ale nie wiem jeszcze, przemyślę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze mama mi powtarzała, że inni mają gorzej. Inni na pewno mają gorzej, ale także i my mamy gorzej od innych i tak w nieskończoność.

    Przeczytam z ciekawości, co tam autorka nawypisywała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może fajna, ale nadal nie przepadam za polskimi autorami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Refleksja na temat zaufania, szacunku jest ważna, ale na razie "Zaufać" sobie odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. Już prędzej o niej słyszałam i miałam ją w planach. Muszę ją zakupić ;)

    Właśnie takie książki lubię. Mogą nas czegoś nauczyć i być dobrą przestrogą ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. mianuję ową okładkę, okładką miesiąca.
    Brzmi ciekawie, zwłaszcza w odniesieniu do współczesnych problemów świata.
    Objętościowo w sam raz do torebki, poszukam jej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochałam się w tej okładce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książeczka może obiętościowo niepozorna, ale okładka rzeczywiście przepiękna, a i treść wydaje się być niezła.

    OdpowiedzUsuń
  14. chyba każdy czasami uważa się za guru więc ta książka wydaje się warta przeczytania :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie powiem, ma w sobie coś przyciągającego. Chętnie bym przeczytała. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Osobiście nie uważam się za pępek świata, ale sądzę, że i mnie spodobałaby się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba pierwszy raz podoba mi się okładka książki, która pochodzi z Novae Res :). Zazwyczaj nie są jakieś ciekawe.
    Co do samej książki, powinna mi się spodobać, więc pewnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że przeczytam, bo straszliwie mnie zainteresowałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z Twojej recenzji wynika, że książka jest naprawdę o życiu i o trudnościach, które spotykamy na swojej drodze. Niestety nie każdy jest tak silny, żeby je przezwyciężyć. Być może po nią sięgnę ; > PS. świetnie napisane : )

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam na nią ochotę, niestety zabrakło dla mnie egzemplarzy recenzenckich:(
    Może kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy