sobota, 7 maja 2011

Kate Grifiin - Nocny burmistrz

Urban Fantasy jest podgatunkiem literatury, którego akcja rozgrywa się w realiach wielkomiejskich. Specyficzny klimat utworów utrzymanych w tym gatunku spowodowany jest przez pozorną sprzeczność współistniejących w nich magii i techniki.

W pierwszy tomie  czytelnicy mieli okazję poznać  historię czarnoksiężnika, który po dwóch latach od swojej śmierci powrócił do świata żywych. Matthew Swift nie miał zielonego pojęcia kto przyczynił się do jego zmartwychwstania i wydawać by się mogło, że wcale się tym nie przejmuje. Dzięki swoim magicznym mocom mężczyzna postanowił zemścić się na osobach, które maczały palce w jego zabójstwie. Niestety nie pomyślał o tym, że nie wszystko pójdzie po jego myśli...

Nocny burmistrz przedstawia Molom Książkowym wydarzenia, które mają miejsce niedługo po zakończeniu Szaleństwa aniołów. Po raz kolejny autorka zabiera nas w podróż pełną niedomówień i niesamowitych zdarzeń, które wywołują w czytelnikach ogromną ilość emocji. Tym razem jesteśmy świadkami zagłady, która wielkimi krokami zbliża się do Londynu. Magiczne osłony broniące miasta padają jedna po drugiej i  co gorsza, nikt nie jest w stanie powstrzymać tego kataklizmu. Bohaterowie walczą z czasem, a i tak wszystko wskazuje na to, że metropolia upadnie prędzej, czy później upadnie...

Kate Griffin jest bez wątpienia autorką, której dzieła stoją na bardzo wysokim poziomie. I nie mam tu  na myśli wyłącznie języka, który to umila czytelnikowi czas spędzony z lekturą powieści ale i również sam pomysł na stworzenie tak rewelacyjnej książki. Śmiem twierdzić, że Nocny burmistrz jest jeszcze lepszą pozycją literacką, niż pierwszy tom perypetii Matthew Swifta. Nie tylko zaskakuje nas na każdym kroku ale także sprawia, że nie możemy oderwać się od opowiadanej nam historii ani na krok...
 .
Inaugurację Matthew Swifta z czystym sumieniem chciałabym polecić wszystkim fanom fantastyki ale i nie tylko. Z pewnością znajdziecie w niej wiele zagadnień, które zainteresują Was w większym lub mniejszym stopniu, jednak - z całą pewnością - nie pożałujecie czasu, który poświęcicie na jej czytanie. Z wielką niecierpliwością wyczekuję "Neonowego dworu",  którego premiera przewidziana jest na czerwiec bieżącego roku.


Wydawnictwo MAG, marzec 2011
ISBN: 978-83-7480-203-1  
Liczba stron: 560
Ocena: 9/10 

*** 
Z góry przepraszam za wszelkiego rodzaju błędy. Jutro postaram się je poprawić.

10 komentarzy:

  1. Lena, Ty mnie wykończysz:D. Recenzja jak zawsze świetna:). Książkę dopisuję na listę, choć za fantastyką nie przepadam. Dam jej szansę, bo zaciekawiłaś mnie:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. To po takiej recenzji muszę poszukać sobie najpierw części pierwszej. Zapowiada się bardzo ciekawie :)
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasandro - osobiście nie darzę fantastyki miłością do grobowej deski, jednak Maks ta zaciekawił mnie pierwszą częścią tego cyklu, że postanowiłam spróbować swoich sił... No i na moje nieszczęście wpadłam po uszy! Drugi tom okazał się jeszcze lepszy, więc jestem ciekawa, co to wyjdzie z tego naszego Neonu:)

    Cassin - poszukaj koniecznie! Książka została nie tylko przepięknie wydana ale i także bardo szybko od siebie uzależnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja bardzo chcę ją przeczytać. ;) Ale zacznę od tomu pierwszego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle fajnych książek, a tydzień ma tylko 7 dni... Poszukam, może gdzieś znajdę, to zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tomu 1 nie czytałam (jeszcze), ale Twoje opinia chyba zmusi mnie do zwiększenia priorytetu tej serii xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie miałam okazji czytać części pierwszej, tak więc i za drugą się niestety nie zabiorę..

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze no :P I przez Ciebie teraz żałuję, że nie kupiłam pierwszej i drugiej części z okazji Światowego Dnia Książki... :P Tak bardzo je chcę, a jestem kompletnie spłukana :( :( :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo dobrego czytałam o obydwu częściach, ale nie miałam jeszcze okazji sięgnąć nawet po tom pierwszy. Trzeba będzie to zmienić, bo kusisz niesamowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje sie ciekawa już zwłaszcza dlatego, że bardzo lubię fantastykę, jeżeli znajdę gdzieś pierwszą część to chętnie po nią sięgnę ;]

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy