piątek, 26 sierpnia 2011

Rick Riordan - Złodziej pioruna

Rick Riordan jest wybitnym amerykańskim pisarzem, który już od kilku lat sukcesywnie tworzy powieści kryminalne, a także powieści dla młodzieży z gatunku fantasy. Niegdyś studiował na Uniwersytecie stanu Teksas, specjalizując się w historii i anglistyce. Przez lata pracował jako nauczyciel, jednak sławę przyniosła mu bestsellerowa seria powieści dla młodzieży, którą pokrótce postaram się Wam przybliżyć.

Percy Jacksoon jest dosyć zwyczajnym chłopcem, który posiada ogromne problemy z koncentracją. Wszystko byłoby jeszcze w porządku, gdyby nie fakt, że bardzo często musi zmieniać szkołę. Pewnego dnia wraz ze swoją klasą wyjeżdża na wycieczkę podczas której zostaje zaatakowany przez własnego nauczyciela. Okazał się on bowiem przerażającą postacią, która została zesłana na ziemię po to aby go zabić. Z dnia na dzień dowiaduje się o swoich powiązaniach z mitologicznym światem i jest świadomy tego, iż będzie musiał wyruszyć w niebezpieczną podróż, której celem jest odzyskanie legendarnego piorunu władzy.

"Złodziej pioruna" to książka, która bez wątpienia zachwyci zarówno tych bardziej wymagających czytelników, jak i także i tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z literaturą. Została ona napisana na tyle przystępnie, że bardzo szybko orientujemy się w wydarzeniach, które mają miejsce w całości tej pozycji literackiej. Rick Riordan dopracował ją niemalże do perfekcji i mam tu na myśli nie tylko przygody, które spotykają głównego bohaterka ale i również charakterystykę napotykanych na jego drodze stworzeń. W trakcie spotkania z tą lekturą nabędziemy również całą masę wiedzy mitologicznej, która w sposób przystępny została podana do wiadomości publicznej. Wielka szkoda, że tak fajnego podejścia do tego fascynującego tematu nie posiadają nauczyciele historii. Niejeden z nich mógłby się wiele nauczyć od amerykańskiego pisarza. 

Serią Ricka Riordana oczarowany jest także mój siedemnastoletni brak, który z wielkim przejęciem opowiadał mi o kolejnych zdarzeniach, które miały miejsce w "Złodzieju pioruna". Po tak znakomitej recenzji wydanej przez osobę wielbiącą smoki nie mogłam odmówić sobie tej przyjemności i także sięgnęłam po pierwszą część cyklu Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Po kilkunastu przeczytanych stronach wiedziałam już na pewno, iż moja przygoda z nim  będzie trwać przez kolejne cztery tomy. Ciekawa jestem jakie odczucia będą mi towarzyszyć, gdy zorientuje się, że nadszedł definitywny koniec i resztę historii będę zmuszona dopowiedzieć sobie sama...


Wydawnictwo Galeria Książki, maj 2009
ISBN: 978-83-928837-0-8
Liczba stron: 357
Ocena: 7/10

19 komentarzy:

  1. Już od jakiegoś czasu zastanawiam się nad lekturą tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chociaż pewnie bym po nią nie sięgnęła, muszę się przyznać, że mnie zainteresowałaś... Zwrócę uwagę na tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie kupiłam pudło z wszystkimi częściami choć pierwszą już czytałam, idealnie trafia w mój gust! Pozytywnie zakręcona seria. Gustuję raczej w dramatach a te książki są naprawdę przyjemnym urozmaiceniem książkowej "diety" :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ! Kocham te serię ! :) No bo jakżeby inaczej :D Cieszę się, że i tobie sie spodobała :D Poza rtm jak już skończysz tę serię, będzie jeszcze przecież kolejna, powiązana z ta :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw słyszałam o filmie, dopiero potem o książce. Z chęcią bym zapoznała się z tą serią. Widzę, że warto. W szczególności ciekawi mnie to, że w interesujący sposób można nabyć wiedzę mitologiczną. Z pewnością ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam pierwsze trzy tomy tej serii, a czwarty czeka na półce. Bardzo lubię ten cykl, a zwłaszcza panujące w nim poczucie humoru. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obejrzałam film, ale to jednak nie to samo co książka (która już stoi na półce). Na pewno przeczytam, gdy znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i pokochałam, mimo wcześniejszych uprzedzeń :) Uważam, że pan Riordan zrobił kawał dobrej roboty. Postać głównego bohatera naprawdę przypadła mi do gustu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś miałam ją z biblio, ale szczerze powiedziawszy nie zabrnęła za daleko. Może jeszcze kiedyś dam szanse tej serii ? Za to widziałam film XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi również bardzo się podobała. Przez wszystkie pięć tomów tak mnie wciągnęła i rozśmieszyła, że często przerywałam czytanie, żeby się wyśmiać xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Może... kiedyś? :) Jeśli będzie w bibliotece, wypożyczę :PP

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszyscy tak ją zachwalają, że w końcu pewnie przeczytam. ;) Najpierw sięgnę jednak chyba po serię Riordana o bogach egipskich.

    OdpowiedzUsuń
  13. To bardzo fajna seria. Ciekawie napisana i lekkim językiem. Mam za sobą dwa tomy i z pewnością sięgnę po kolejne

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam jeszcze o tym autorze. Jakaś ostatnio rozkojarzona jestem ;) Jeśli znajdę w bibliotece to wypożyczę xD

    OdpowiedzUsuń
  15. Dopowiadać tę historię będziesz mogła "Zagubionym herosem", choć już w innej perspektywy ;) Uwielbiam tę serię i styl pana Riordana, nieraz zaśmiewałam się niemal do łez przy tych książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie ciągnie mnie do niej, wydaje mi się dobra, ale dla młodszych ode mnie czytelników:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Przedwczoraj zakupiłam właśnie tą książkę zachęcona opinią koleżanki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam, ale jak dla mnie - stanowczo za lekkie i bardzo zamerykanizowane.

    OdpowiedzUsuń
  19. po obejrzeniu filmu stwierdziłam, że muszę przeczytać książkę:)
    książka stała się moją ulubioną:)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy