sobota, 3 września 2011

Top10: bohaterowie książkowi, z którymi chcielibyśmy się zaprzyjaźnić




Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.
Dziś przyszła pora na...
Dziesięciu bohaterów książkowych, z którymi chcielibyśmy się zaprzyjaźnić!


Tym razem nadszedł czasy by spośród setek bohaterów wyłonić dziesiątkę tych, z którymi gotowała byłabym się zaprzyjaźnić na tip top. Muszę przyznać, że zadanie to nie należy do najłatwiejszych, jednak mam nadzieję, iż uda mi się przedstawić Wam wszystkich tych, na których najbardziej mi zależy.


Fred i George Weasley

Za kilka dni spędzonych z nimi gotowa byłabym poświęcić połowę swojej biblioteczki. Uwielbiam ich za niebywałe poczucie humoru i rzadko spotykaną smykałkę do różnego rodzaju psot. 

Emmet Cullen

Kolejny bohater, który posiada w sobie nie bywałe poczucie humoru i zarazem stanowczość, która urzekła mnie od pierwszego przeczytanego tomu. Majówka90 doszukiwałaby się w tym wszystkim mojej słabości skierowanej w stosunku do Kellana Lutza, jednak kto by jej tu słuchał!

Łukasz Borowski

Nie grzecznych mężczyzn ubóstwiałam od zawsze, a Łukaszu Borowskim odnalazłam swój idea. Męski, stanowczy, a w dodatku kryjący w sobie tajemnicę, której odkrycie ciągle przede mną.

Ian O'Shea

Początkowo jest po stronie przeciwników Wagabundy, nawet próbuje ją zabić. Potem staje się jej przyjacielem i obrońcą, ostatecznie się w niej zakochuje. Obserwują zmiany jakie zaszły w tym bohaterze stwierdziłam, iż byłby niemalże idealnym kandydatem do roli przyjaciela. Miły, troskliwy, opiekuńczy, a kiedy trzeba to także stanowczy i niebezpieczny.

Oskar Fitzgerald 

Siedemnastoletniego chłopca z syndromem starczym poznałam ponad rok temu, gdy moja współpraca z wydawnictwami dopiero się rozpoczynała. Oskara polubiłam za jego mądrość i wsparcie, które okazał głównemu bohaterowi książki "Mapy ludzkich serc".

Myszka

W gronie bohaterów, z którymi chciałabym się zaprzyjaźnić nie mogło zabraknąć Myszki. Była ona niezwykłą dziewczynką, która jak wszystkim wiadomo cierpiała na zespół Downa. Niezwykle inteligentna osoba uwięziona w ciele, które nie pozwalało jej na ukazanie całemu światu swojego prawdziwego Ja.

Rubeus Hagrid

Z pozoru wydaje się groźny i nieobliczalny, jednak prawdziwa natura Hagrida jest całkowicie inna. Mężczyzna, który nie skrzywdziłby nawet muchy, a w dodatku uwielbia zwierzęta i za to ma ogromny plus.

Scarlet O'Hara

Kontrowersyjna postać i nie mniej interesująca. Od zawsze marzyłam o tym by ją spotkać :)

Ania Shirley

Uwielbiam książki i filmy. 
Ania mimo swojego sposobu bycia jest osobą, której nie da się nie lubić.
Bardzo często zazdrościłam jej mieszkania w tak bajecznej okolicy, a także ogromnej ilości przygód.

Jasvinder Sanghera

***
Zapraszam do udziału w zabawie!
Jakich bohaterów chcielibyście poznać bliżej?

16 komentarzy:

  1. Z chęcią poznałabym braci Weasley. Z resztą samego Harry'ego również. Hagrida oczywiście też. Natomiast od Emmeta wolałabym jednak Edwarda. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O nie nie nie! Z kimś takim, jak Edward absolutnie nie mogłabym się przyjaźnić. Nie dość, że pantoflarz, to w dodatku lubię być niezależna, a Bella miała z nim przekichane!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja za to zawsze byłam ciekawa, czy Ania uznałaby mnie za 'bratnią duszę"...
    Przyznam, że o "Mapie ludzkich serc" nie słyszałam, ale poszukam w Twoich recenzjach, bo okładka i postać Oskara sama w sobie mnie zaintrygowała...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ian'a i Emmet'a to ja bym zaciągnęła przed ołtarz ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Emmetem i Anią również chętnie się zaprzyjaźnię:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tymi pierwszymi to ja również chętnie bym się zaprzyjaźniła. Trochę humoru i dobrej zabawy nigdy nie zaszkodzi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z Emmetem to ja na randkę obowiązkowo bym się wybrała :) Za to przyjaźń dozgonną mogłabym przysiąc Weasleyom i Ani :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Emmet, tak jak i Alice, podbili moje serce :). Poza tym bracia Weasley, mieszanka wybuchowa, w stylu, który bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja chyba lubię pantoflarzy... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W moim rankingu zabrakło Freda i Georga! Fajnie byłoby się z nimi przyjaźnić to fakt. Cechowało ich niesamowite poczucie humoru, a to sobie szczególnie cenie u ludzi. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ian O'Shea! Oj tak... :) Dodałabym tu jeszcze Arkariana ze Strażników Veridianu :) A bliźniacy Weasley to mistrzowie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Scarlet? No nie wiem, czy bym z nią dwa dni wytrzymała. Bardzo ją lubię jako bohaterkę, ale chyba na przyjaciółkę się nie nadaje

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie. To nie Harry, Ron i Hermiona są najciekawszymi postaciami u Rowling tylko Fred, George i właśnie Hagrid! Dopisałabym tu jeszcze Snape'a i Syriusz Black'a.

    Spotkałabym się też z chęcią z Anią oraz oczywiście z Gillbertem. Ale najchętniej nie tym "filmowym" tylko typowo książkowym ;)

    Scarlett mnie denerwuje. Chyba lepiej bym jej nie spotkała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja najchętniej poznałabym Scarlett. Od dawna jestem zainteresowana jej postacią heroiny.
    Może jeszcze dopisałabym Anitę Blake.
    Jeśli już "Harry Potter..." to Syriusz Black.

    OdpowiedzUsuń
  15. 1. Orual z "Dopóki mamy twarze" C.S. Lewisa
    2. Julia Pastrana z "Paskudnej dziewczyny" Margrit Schriber
    3. siostra Pelagia z trylogii Akunina
    4. Janina Duszejko z "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olgi Tokarczuk
    5. Panna Jane Marple
    6. Mimbla i Buka
    7. Sugar, pani Fox, Agnes Rackham, Sophie - bohaterki "Szkarłatnego płatka i białego" Michela Fabera
    8. Renia z "Najmilszych" Ewy Szelburg-Zarembiny
    9. Caroline Ayres z "Ktoś we mnie" Sarah Waters
    10. Mericat Blackwood i jej siostra Constance z "Zawsze mieszkałyśmy w Zamku" Shirley Jackson

    OdpowiedzUsuń
  16. Scarlett O'Harę i Anię też mam w swoim rankingu ;)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy