niedziela, 20 listopada 2011

Sara Shepard - Pretty Little Liars. Bez skazy

Sara Shepard jest amerykańską autorką, która jako nastolatka chciała zostać gwiazdą oper mydlanych, projektantką klocków Lego lub genetykiem. Największą inspiracje do napisania książek stanowiły dla niej wspomnienia z czasów szkolnych i to właśnie one zapewniły swojej twórczyni sławę, o której wiele osób może tylko pomarzyć.

Do przeczytania tej części cyklu skłoniła mnie koleżanka, która przychodząc na uczelnie przypomniała mi o rozpoczętej jakiś czas temu lekturze. Sama nie wiem, jak to się stało, że uchowała się w domowym zaciszu aż tyle czasu, jednak z całą pewnością nie był to cel w pełni zamierzony. W chwili obecnej nie pozostaje mi nic innego, jak tylko ruszyć na polowanie kolejnych dwóch tomów. Muszę przyznać, że już teraz wzbudzają one we mnie przeogromną ciekawość.


"Bez skazy" przedstawia swoim czytelnikom wydarzenia, które mają miejsce bezpośrednio po ceremonii pogrzebowej Alison. Tymczasem do głównych bohaterek zaczynają dochodzić kolejne wiadomości od niezidentyfikowanej osoby. Dziewczyny nie widząc innego wyjścia, postanawiają trzymać się razem. Zadanie to nie jest w cale takie proste, jednak czego nie robi się dla własnego bezpieczeństwa. W tym samym czasie do miasta powraca Toby, który kilka lat wcześniej został oskarżony o spowodowanie dość poważnego wypadku. Nikt jednak nie pewny tego co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku (lub kilkunastu) dni. Czy dawnym przyjaciółkom uda się rozwiązać stawiane na ich drodze zagadki?

Saha Shepard stworzyła lekturę, która jest w stanie zainteresować swoich czytelników już od pierwszych pochłoniętych stron. "Pretty Little Liars" jest bowiem serią, która mimo swojej zwyczajności pozwala nam na oderwanie się od rzeczywistości i zatracenie w świecie pełnym zagadek. Amerykańska autorka stanęła na wysokości zadania i po raz kolejny zabrała nas w niezwykłą podróż, w której nie zabrakło zawrotów akcji i brawurowych posunięć, którymi mogą pochwalić się poszczególni bohaterowie. Takim o to sposobem nie rozstrzygnęłam zagadki adresata tajemniczych liścików, o którym rozmyślam już od dłuższego czasu. 

"Bez skazy" z czystym sumieniem chciałabym polecić osobom w różnym wieku. Być może skierowana jest ona do nieco młodszych odbiorców, jednak z całą pewnością sprawi ona wiele radości także wymagającym czytelnikom, którzy zapragną się odstresować w towarzystwie nieco mniej ambitnej lektury. Z niecierpliwością będę oczekiwać momentu, w którym do moich rąk trafią kolejne tomy tego cyklu, a w niedalekiej przyszłości obejrzę także i ekranizację tego cacka.


Wydawnictwo Otwarte, wrzesień  2011
ISBN: 978-83-7515-172-5
Liczba stron: 320
Ocena: 6/10

23 komentarze:

  1. Mam OGROMNĄ ochotę na tę serię i będę się musiała do niej w końcu dorwać :).

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie zapoznam się z tą serią. Mam na nią wielką ochotę zwłaszcza, że serial jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę się zabrać za tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej serii, ale za to moja młodsza siostra uwielbia serial, więc i może na książkę się skusi:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam, ani nie oglądałam. Specjalnie szukać nie będę, bo mam sporo innych pozycji do czytania. Ale nigdy nic nie wiadomo, dlatego nie mówię zdecydowanie nie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście oglądałam serial dlatego książki nie są dla mnie w ogóle kuszące i nie zamierzam sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ciągnie mnie jakoś do serialu, a co dopiero do książki... Może kiedyś, jak nic innego nie będę miała do oglądania, się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy dostrzegłam serial, później książki i od razu mnie zaciekawiły. Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak się zabieram za tę serię i coś mi nie idze. Trzeba dac jej w końcu szansę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwszy tom i nie przypadł mi do gustu, dlatego po kolejne części nie zamierzam z własnej woli sięgać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o niej i postanowiłam kiedyś sięgnąć ;)
    Pozdrawiam,
    Pati

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka mnie jakoś nie przyciąga, ale po twojej recenzji - kto wie, może sięgne :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :D

    [papierowyazyl.blogspot.com]

    OdpowiedzUsuń
  13. Może kiedyś, na razie spróbuję swojej przygody z serialem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Serial nawet sympatyczny. Przeczytałam część 1, ale dalszych jeszcze nie - myślę, że kiedyś dokończę, choć nie jest wysoko na mojej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. do mnie lada dzień dotrze pierwsza z całej serii i również zagłębię się w lekturze. Generalnie takie książki mnie nie interesują ale tyle bardzo dobrych opinii czytałam, że z ciekawości sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Obejrzyj ekranizację, szczerze polecam! Książek nie czytałam (i oczywiście zrobię to, jak już wyjdzie większość tomów), ale serial jest przegenialny! Szkoda, że następny odcinek będzie dopiero w styczniu, bo ja już odczuwam objawy odstawienia...

    OdpowiedzUsuń
  17. Pokochałam te książki, na serial też sobie narobiłam ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Serię znam jedynie z serialu, choć nie ukrywam, że chciałabym ją poznać od strony papierowej. Mam nadzieję, że nie będę musiała długo szukać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja jestem za. Serii nie znam, ale po Twojej recenzji stwierdzam, że to jest właśnie taki typ amerykańskich powieści, które najbardziej mi odpowiadają.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak tylko uda mi się ją zdobyć odrazu się za nią biorę ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Wstyd przyznać, ale nie oglądałam, ani nie czytałam ;0 Muszę nadrobić zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka jest świetna! Kupiłam ją dość niedawno i kiedy tylko skończyłam czytać pierwszą część zaczęłam gromadzić inne serie tej sagi! Obecnie czekam na piątą część, która wyjdzie jeszcze w tym miesiącu. Świetna książka! :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy