piątek, 6 stycznia 2012

Brooke i Keith Desserich - Wiadomość z nieba

Choroba jest czymś strasznym bez względu na to, czy dopada ona osoby w kwiecie wieku, czy też ludzi starszych. Największy żal rodzi się w naszych sercach, gdy dochodzą do nas informacje dotyczące śmiertelnych schorzeń, które w sposób nagły i gwałtowny dopadają nawet te najmniejsze dzieci. Nie zdążyły one nawet zaznać radości życia, a los karze im stoczyć bój, od którego tak naprawdę zależy cała ich przyszłość, albo jej brak...

Brooke i Keith Desserich to małżeństwo, które mimo swojego bólu i cierpienia, postanowiło podzielić się z całym światem, historią nieuleczalnej choroby własnej córki. Początkowo zapisywana ona była w formie publikowanego na blogu dziennika, a z czasem ewoluował on do wersji książkowej, która z całą pewnością stanowi niezwykle wzruszającą opowieść o sześcioletniej dziewczynce. Głównej jej zamierzeniem było stworzenie pamiątki dla młodszej siostry Eleny. W chwili jej odejścia na tamten świat była ona bowiem zbyt mała, by w pełni zrozumieć wydarzenia, które miały miejsce w ich rodzinie od chwili, gdy dowiedzieli się, że dni Leny zostały już policzone.

Główna bohaterka jest osobą niezwykle pogodną i inteligentną. Niemalże od samego początku wie, że coś jest nie tak i bardzo chciała uczestniczyć w rozmowach z lekarzami. Bardzo nie lubiła, gdy mówiono o niej za jej plecami. Chciała być bardzo aktywna w całym tym procesie i na swój sposób bardzo dojrzała. Przy dokładniejszym zapoznaniu się z treścią tej lektury obserwujemy kolejne dni z życia rodziny Desserich, a także ogrom miłości, którą Państwo Desserich obdarzają swoje pociechy. Starają się oni cieszyć każdym kolejnym dniem, a przy dążą do tego by spełnić największe marzenia swojej starszej córki.

"Wiadomość z nieba" jest książką, która otworzyła mi oczy na wiele kwestii.  Od dłuższego czasu czytuje blogi poświęcone dzieciom chory, jednak dopiero teraz dane mi było zaobserwować troskę tak małego dziecka o rodziców, którzy dla dobra najukochańszej istoty są w stanie zrobić naprawdę wiele. Pozostawione przez Eleny listy sprawiły, że niejednokrotnie wzruszyłam się. Być może nie były one przepełnione treścią słowną, jednak z całą pewnością emanują one ogromną ilością miłości do rodziców. Wiele spośród nich Brooke i Keith znaleźli już po śmierci sześciolatki i stanowią dla nich dowód bezgranicznej i odwzajemnionej miłości. Lena wniosła do ich życia bardzo wiele, a przede wszystkim udzieliła im znaczących lekcji, które pozostaną w ich sercach już na zawsze.

Pozycję literacką chciałabym polecić wszystkim bez wyjątku. Jeśli jeszcze do tej pory nie byliście pewni, czy aby na pewno jest to dobry pomysł, to już teraz wiecie, że jest to idealny moment na tego typu decyzje. Być może wstrząśnie wami, w niektórych momentach, jednak w ostateczności docenicie sens sięgania po książki, które niekonieczne są łatwe w odbiorze. Oczywiście mam tutaj na myśli tematykę utworu, a nie język przy pomocy którego została ona napisana.... Poza tym "Wiadomość z nieba" idealnie nadaje się do czytania dla rodziców, którzy podobnie, jak Państwo Desserich usłyszeli od lekarzy druzgoczącą diagnozę. Być może będzie ona dla nich stanowić oparcie w trudnych chwilach i da motywacje do dalszych działań.


Papierowy Księżyc, listopad 2011
ISBN: 978-83-61386-12-4
Liczba stron: 300
Ocena: 8/10

16 komentarzy:

  1. Tematyka świetnie wpasowuje się w moje gusta - czasem lubię sięgnąć po sprawy trudne, aczkolwiek życiowe, które na długo pozostają w pamięci - myślę, że ta pozycja właśnie do takich należy. Chcę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wzruszająca książka a raczej dziennik napisany przez rodziców Eleny. Tak sobie pomyślałam, że dobrze zrobili wydając tę książkę, bo po pierwsze będą mieli namacalną pamiątkę po córce a po drugie, wielu ludzi uświadomi sobie jak cenna jest każda sekunda życia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka jest najlepszym dowodem na to, że nie trzeba wybitnego talentu pisarskiego, aby poruszyć serca tak wielu osób. Na długo pozostanie w mojej pamieci

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję przeczytać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię książki o tak poruszającej tematyce. Mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Trudna i ciężka tematyka, tym bardziej, że od kiedy sama jestem mamą, takie lektury działają na mnie niezwykle mocno i wiem, że 'Wiadomość z nieba' przeczytam, ale czuję, że pozostanie w mej pamięci na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się z Twoimi odczuciami. Do tej pory na samą myśl o książce wilgotnieją mi oczy.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już wiem, na co powinnam polować w bibliotece ;)
    Wydaje mi się, że byłaby to idealna lektura dla mnie :)
    Pozdrawiam i zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Od dawna bardzo mnie ciekawi ta książka.. Uwielbiam taką tematykę. Takie wzruszające,wywołujące wiele emocji książki. Koniecznie muszę ją przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzadko kiedy sięgam po tego typu książki, które przytłaczają, a ja zawsze staram się oderwać w książkach od szarej rzeczywistości. A jeśli sięgam po takie, to naprawdę sporadycznie. ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Strasznie chcę tą książkę przeczytać. Lubię taką tematykę i jestem przekonana, że lektura mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niekiedy mnie nachodzi na takie smutne, depresyjne powieści... I widzę, że jak mnie najdzie to jest to numer jeden na liście.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książkę czytałam i bardzo się wzruszyłam podczas lektury. Istny wyciskacz łez, ale bardzo życiowy i warty poznania. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przykre ... Szkoda, że istnieje coś takiego jak choroby, które zabierają każdego, bez względu na wiek ;/
    [ pamietnik-czytania.blogspot.com ]

    OdpowiedzUsuń
  15. na pewno przeczytam, takie pełne emocji, poruszające książki zostają w pamięci najdłużej

    OdpowiedzUsuń
  16. piękna książka każdy rodzic powinien ją przeczytać i zastanowić się nad sobą

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy