środa, 9 maja 2012

Blogowa zabawa - oTAGowani

Zupełnie się nie spodziewałam, że w najbliższym czasie zostanę zaproszona do wyżej wymienionego przedsięwzięcia. Jest mi niezwykle miło, że aż trzy osoby wytypowały mnie do tej zabawy. Na część pytań odpowiedziałam już wcześniej, jednak dopiero teraz ujrzą światło dzienne.

PYTANIA POCHODZĄCE OD: TomkaSzymka

1. Ulubiony rodzaj książki

Wszystko zależy od nastroju, jednak w ostatnim czasie przeważają kryminały skandynawskie, a także obyczajówki. Czerpie z nich wiele przyjemności, która towarzyszy mi przez długi czas.

2. Ulubiony autor
  
Tylko jeden? Mam ich kilku - Jodi Picoult, Jack Ketchum, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Katarzyna Michalak i... Cassandra Clare.

3. Ulubiona kreskówka z dzieciństwa

Zdecydowanie "Wilk i zając", których ubóstwiam do tej pory :) Oczywiście mam na myśli oryginalną wersję tej bajki, a nie prototyp z polskim lektorem. Z dość sporym sentymentem podchodzę do jeszcze kilku bajek.

4. Najlepszy film, który ostatnio widziałaś

Niestety nie odpowiem na to pytanie, ponieważ nie oglądam telewizji. Jeśli chodzi o filmy, które oglądałam w ostatnim czasie to jest ich raptem 2-4, a to trochę za mało by wyciągać spośród nich najlepszy.

5. Blog, którego najczęściej przeglądasz

Nie posiadam chyba takiego bloga. Na te co lubię staram się wchodzić dosyć regularnie i tyle.

6. Jaki będzie temat Twojej następnej recenzji? 

Prawdopodobnie "Drugie spojrzenie" Jodi Piocult

7. Jakiego polskiego pisarza podziwiasz najbardziej?

Myślę, że byłaby to Beata Andrzejczuk. Podziwiam jej fantastyczny kontakt z młodzieżą, do której skierowany został cykl "Pamiętnik Nastolatki". Nigdy wcześniej nie spotkałam się z powieścią, która w niezwykle umiejętny i ciekawy sposób, ukazałaby problemy z jakimi borykają się nastolatkowie ale i nie tylko. Do tego dochodzi oczywiście Agnieszka Lingas-Łoniewska, Katarzyna Michalak i kilku innych autoró.

8.  Ulubione zwierzę

Jeśli chodzi o udomowione zwierzaki to zdecydowanie są to psy. Z tych bardziej dzikich postawiłabym na rekiny.

9. Na koncert jakiego zespołu poszłabyś najchętniej?

Hinder

10. Jaki serial oglądasz nałogowo?

Żaden? Ostatnio zdarzyło mi się obejrzeć kilka odcinków "Rodzinka.pl", jednak nie jestem zwolenniczką telewizji, więc jakiekolwiek seriale oglądam stosunkowo rzadko.

11. Ulubiony aktor/aktorka

Nikt konkretny nie przychodzi mi do głowy.


PYTANIA POCHODZĄCE OD: Drrim

1. Ulubiony gatunek literacki? Dlaczego?

Wszystko zależy od nastroju, jednak w ostatnim czasie przeważają kryminały skandynawskie, a także obyczajówki. Czerpie z nich wiele przyjemności, która towarzyszy mi przez długi czas.

2. Co Cię skłoniło do założenia bloga recenzenckiego?

Jestem Blogerką już od kilku ładnych lat, więc po kilku latach pisania opowiadań stwierdziłam, że będzie to dobry pomysł. W moim postanowieniu utwierdziłam się po odwiedzeniu bloga Samash i tak już zostało.

3. Od jak dawna czytasz książki?

Nałogowo czytam od jakichś 3-4lat. Wcześniej miałam do czynienia jedynie z kilkoma książkami dla młodzieży.

4. Jakie książki powinny być według Ciebie w kanonie lektur? Wymień kilka.

Obawiam się, że to nie mnie o tym decydować. Na chwilę obecną trudno mi jest wymyślić coś sensownego. 

5. Jaki jest Twój ulubiony autor/autorka?

Jest ich kilkoro: Jodi Picoult, Jack Ketchum, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Katarzyna Michalak, Cassandra Clare.

6. Jaki jest Twój ulubiony aktor/aktorka?

Obawiam się, że nikt konkretny nie przychodzi mi do głowy.

7. Książka, która wzbudziła w Tobie największe emocje.

- "Świadectwo prawdy" Jodi Picoult, 
- "Jedyne dziecko" Jacka Ketchuma,
- cykl "Akademia Wampirów" Richelle Mead
- "Zhańbiona", "Córki hańby" Jasvinder Sanghera

7. Po jaką książkę już nigdy nie sięgniesz?

Wbrew pozorom jest to trudne pytanie, ponieważ próbowałam szukać powieści, które nie byłyby szkolnymi lekturami. Niestety nic mi nie przychodzi do głowy.

8. Wolisz książki w twardej czy miękkiej oprawie?

Generalnie wolę miękką oprawę, chociaż bywają wyjątki.

9. Gdzie zaopatrujesz się w książki?

Najczęściej ma to miejsce na Allegro, chociaż cenię sobie również kilka księgarni internetowych.

10. Czy wiążesz swoją przyszłość z książkami?

Mam nadzieję, że moja pasja do czytania książek nigdy się nie zmieni. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce. 


PYTANIA POCHODZĄCE OD: Miłośniczki Książek

1. Co skłoniło Cię, aby założyć taki a nie inny blog?

Myślę, że przyczyniło się do tego wiele czynników. Pomysł zrodził się jednak po odwiedzeniu bloga Samash.

2. Jak to się stało, że nazwa takiego blogu jest taka a nie inna? Skąd się wziął pomysł?

Nie było większego pomysłu na adres "Recenzji Leny". Nicku używałam na długo przed założeniem bloga, a 'recenzje' to wiadomo.

3. Biorąc książkę do ręki, na co w pierwszej kolejności zwracasz uwagę?

Na opis, który znajduje się na jej tylnej okładce. To jest dla mnie podstawą w poszukiwaniu interesujących powieści. Sporą rolę odgrywa również gatunek, na który w chwili obecnej mam największą ochotę.

4. Czy w jakiś sposób zniechęca Cię do lektury książka o sporej objętości?

W przypadku lektur szkolnych i owszem. Jeśli chodzi o powieści, które czytuje w chwili obecnej to nie :)

5. Masz jakieś szczególne nawyki towarzyszące czytaniu książki?

Obawiam się, że chyba nie.... Bardzo często zmieniam pozycję, w której czytam ale nic poza tym.

6. Wybierasz książkę... weźmiesz tę wydaną w twardej czy miękkiej oprawie?

Zdecydowanie wolę miękką, chociaż zdarzają się książki, które muszę posiada w twardej oprawie.

7. Najczęściej sięgasz po książki zagranicznych czy naszych rodzimych autorów?

Staram się je wypośrodkować, jednak w dalszym ciągu sięgam po powieści napisane przez zagranicznych pisarzy. 

8. Udało Ci się nawiązać już jakieś współprace z portalami/wydawnictwami?

Tak.

9. Jeśli odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca... to jak do tego doszło? To Ty napisałaś/eś do nich czy oni do Ciebie? Opowiedz swoje początki...

A muszę? Dość często jestem proszona o odpowiedzi na powyższe pytanie drogą mailową. Mam ich już trochę dosyć.  Bardzo mi przykro.

10. Które wydawnictwo cenisz sobie najbardziej i dlaczego to, a nie inne?

Nasza Księgarnia, Prószyński S-ka, Papierowy Księżyc, Świat Książki, Otwarte, Albatros. Każde z tych wydawnictw cenię za autorów, których uwielbiam i bardzo cenię.

11. W jakim zawodzie związanym z literaturą byś siebie widziała i dlaczego akurat w tym, a nie innym?

Nie jestem pewna, czy mogłaby pracować w zawodzie związanym z literaturą. Książki są moją pasją, jednak swoją przyszłość wiążę z pedagogiką i nic tego nie zmieni.

***

Jeszcze raz dziękuję za zaproszenie do zabawy. Niestety postanowiłam jej nie kontynuować. Myślę, że większość pytań już padła, a powtarzanie się nie ma sensu. Jeśli ktoś z odwiedzających "Recenzje Leny" chciałby wziąć udział w "oTAGowanych" to zachęcam Was do skorzystania z któregoś z powyższych zestawów pytań. Do słyszenia wkrótce. Lena



12 komentarzy:

  1. No ładnie Ci się tych pytań nazbierało ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak więc... powtórzę się. Rekiny?;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że jedynie ja jestem fetyszystką twardych opraw. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie tylko :) też bardzo lubię wydania w twardej oprawie :) i gdybym miała wybór, to zawsze brałabym wydanie w twardej :)

      Usuń
    2. Ja tak samo! ;) Scarlett, nie bój się, jest nas więcej! :)

      Usuń
  4. dziękuję za udzielenie odpowiedzi na moje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję! A przy okazji wiele się o Tobie dowiedziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak byłam mniejsza chciałam być krytykiem literackim hahahahah pamiętam jak z dumą rozgłaszałam to wszystkim mniej lub bardziej zainteresowanym :D
    M.

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawe pytania, jak i odpowiedzi! :)

    zapraszam do mnie, ważna wiadomość nr2!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale obszerny wywiad :) Cóż, wierzę Ci, że pytania o współpracę z wydawnictwami są już dla Ciebie irytujące - większość blogerów czai się na oferty ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe pytania i równie interesujące odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No proszę. :) Bardzo fajnie się czyta te odpowiedzi. Zabawa bardzo mi się podoba. Można się co nieco dowiedziec o blogowych znajomych. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy