wtorek, 13 listopada 2012

Kerstin Gier - Zieleń Szmaragdu

Jeszcze nie tak dawno zagłębiałam się w "Czerwieni Rubinu", a dosłownie przed chwilą zakończyłam swoje spotkanie z ostatnim tomem "Trylogii Czasu". Muszę przyznać, że stosunkowo ciężko wyszło mi pożegnanie z Gwendolyn, Gideonem i całą resztą wesołej ferajny. Czas spędzony w ich towarzystwie mogę uznać za w pełni udany i wielka szkoda, że niemiecka autorka nie pomyślała o wymyśleniu dla swoich bohaterów kolejnych przygód. Zacznijmy jednak od samego początku tych rozważań.

Gwen nie jest w stanie poradzić sobie ze zniewagą jakiej doświadczyła ze strony ukochanego. W dalszym ciągu nie może uwierzyć w kłamstwa, którymi raczył ją od samego początku ich znajomości. Mniej więcej w tym samym czasie, główna bohaterka zaczyna odkrywać prawdę, która ma ścisły związek z chronografem, podróżnikami w czasie, a także hrabią de Saint Germain. Główna bohaterka ma coraz większą ochotę zaczerpnąć rady w tej kwestii u Lucy i Paula, którzy zmuszeni są do życia ciągłym w ukryciu. Nie przeszkadza im to jednak w prowadzeniu działań, których zadaniem jest obrona kamienia filozoficznego. Czy głównym bohaterom uda się przeciwstawić swoim wrogom? Czy odkrycie prawdy pomoże Gideonowi w podjęciu słusznej decyzji? Czy nastolatka odkryje prawdę na temat swojego pochodzenia? Jaką rolę odgrywa w tym wszystkim niejaki Rafael?

Jest wiele słów, którymi mogłabym opisać uczucia, które towarzyszyły mi podczas spotkania z książką pod tytułem "Zieleń Szmaragdu", a przynajmniej tak mi się wydawało aż do tego momentu.. W chwili obecnej  czuję w sobie ogromną pustkę, która związana jest zarówno z ogromem emocji, które odczuwam po zapoznaniu się z ostatnią częścią "Trylogii Czasu", jak i również z lekkim przemęczeniem. Muszę przyznać, że bardzo rzadko zdarza mi się czytać po nocach, więc gdy tylko mi się to zdarza, to przez kolejnych kilka dni jestem do nie życia, aż w końcu dopada mnie stan całkowitej niemocy. W tego typu przypadkach bywa to strasznie uciążliwe, jednak taki jest już sposób bycia i nie pozostaje mi nic innego, jak tylko przetrwać ciężkie czasy...

Dzięki tej książce mam coraz większą ochotę na poznawanie utworów, których akcja toczy w przeszłości. To zadziwiające, jak wielki urok posiadają pozycje literackie, które ukazują nam życie i zwyczaje osób, z którymi obcowanie jest już poza naszym zasięgiem. Dotychczas było mi szkoda czasu na tego typu historie. Po przeczytaniu powieści Kerstin Gier zrozumiałam, że było to ogromnym błędem i mam zamiar to nadrobić. Gwendolyn Shepherd uświadomiła mi, że to co nieuchwytne posiada swój nieodparty urok. Czasami żałuję, że nie mogłam odkryć tego wszystkiego na własnej skórze, chociaż z drugiej strony... Czy możliwość podróżowania w czasie, nie okazałaby się zgubna dla ludzkości? Czy nie znalazłyby się osoby, które chciałyby to wykorzystać dla własnych celów?

"Zieleń Szmaragdu" to powieść, która w sposób mistrzowski kończy całość tego cyklu. Niemalże na każdym kroku coś się dzieje i tak na prawdę nie mamy czasu na chwilę wytchnienia. Pojawiające się co rusz zwroty akcji sprawiają, że z jeszcze większą niecierpliwością oczekujemy kolejnych przeciwności losu, z którymi przyjdzie się zmierzyć Gwen i jej przyjaciołom. Na przestrzeni trzech tomów obserwujemy zmiany, które nieustannie zachodzą w głównej bohaterce. Nie jest ona już niedojrzałą nastolatką, która ukazuje nam swoje zmiany nastroju. W chwili obecnej Gwendolyn wydaje się dorastać i dzięki temu, obserwujemy coraz mniej zachowań, które mogłyby nas doprowadzić do szewskiej pasji. Tym bardziej żałuję, że niemiecka autorka nie ma w swoich planach kontynuacji tego cyklu. Jestem pewna, że udałoby się jej stworzyć coś równie genialnego i nieprzewidywalnego. 

Wydawnictwo Egmont, luty 2012
ISBN: 978-83-237-5266-0
Liczba ston: 460
Ocena: 10/10 


Książkę możecie kupić na: 

15 komentarzy:

  1. Dałaś się ponieść magii pióra Gier :) No to go biblioteki i czytać dalej :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę trylogię! Niedawno czytałam Błękit szafiru, a już niedługo zabieram się za Zieleń... Już nie mogę się odczekać;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podtrzymuję moją opinię.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiałaś mi o tej serii przypominać? Musiałaś? :P Teraz znowu będę cały czas o niej myśleć...! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, chyba tylko mnie się to nie podoba. Może kiedyś zrobię kolejne podejście, kto wie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciągle przede mną druga i trzecia część, ale widzę po ocenie, że ta seria jest warta spędzonego nad nią czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach całą trylogię. :3
    ps. Zapraszam na mojego bloga, gdzie aktualnie trwa konkurs. Do wygrania "Cień kruczych skrzydeł".
    Szczegóły tutaj:
    http://ksiazka-na-kazdy-dzien.blogspot.com/2012/11/pierwszy-blogowy-konkurs.html
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za mną tom pierwszy, który bardzo pozytywnie odebrałam, tak więc z chęcią zapoznam się z dalszymi losami Gwen ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa seria, nie tylko dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam już za sobą dwie pierwsze części tej trylogii, a będąc dziś w bibliotece, wypożyczyłam sobie tę. Ja też bardzo lubię te powieści. Szkoda, że ,, Zieleń Szmaragdu'' to ostatnia część :( Obserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszałam o serii i od dłuższego czasu mam zamiar się za nią wziąć, niestety czasu brakuje... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podobał mi się tom pierwszy, teraz szukam kolejnych. Jestem też ciekawa, jak wyjdzie im ekranizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ekranizacja jest fatalna. Zrobiono już czerwień rubinu, w którym scena w konfesjonale jest w połowie filmu. Jest tam jeszcze jakieś boże narodzenie, pomieszanie z poplątaniem. Co do drugiej, której widziałam zwiastun, to też mi się nie podobał, bo gideon miał krótkie włosy, i była pewna "scena" między Gid i Gwenny, ale cóż tacy są dzisiejsi realizatorzy filmów;. Nie polecam filmu.

      Usuń
  13. Uwielbiam tę trylogię! Pewnie jeszcze nie raz do niej wrócę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Istnieje 13 książek, do których ciągle wracam. Najlepsze są Harry pottery, trylogia na drugim, a igrzyska na trzecim.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy