piątek, 23 listopada 2012

Zapowiedzi i nowości wydawnicze - część czwarta

Co prawda nie robie tego zbyt często, jednak w dniu dzisiejszym postanowiłam podzielić się z Wami zapowiedziami i nowościami, które mam nadzieję ugościć w swoich skromnych prograch. Nie ma tego zbyt wiele, ponieważ w ostatnim czasie skupiam się głównie na tym co już posiadam, a i mam wrażenie, że coraz mniej rzeczy mnie interesuje. Nie wiem, czy jest to zasługa dość męczącego roku, a może wychodzi tego tyle, że nie sposób się w tym wszystkim ogarnąć. Najważniejsze, że wreszcze zmotywowałam się do zakupu podręcznika do j. rosyjskiego. Jak na mnie to i tak dobrze!


1. "Pół życia" Jodi Picoult - premiera 06.11.2012r.



Luke Warren jest badaczem wilków. Pisze o nich, studiuje ich zachowania, a kiedyś nawet z nimi zamieszkał. Pod wieloma względami są mu bliższe niż własna rodzina, z którą właściwie nie ma kontaktu, odkąd żona go rzuciła, a syn Edward wyjechał. Niespodziewanie Luke zostaje ciężko ranny w wypadku samochodowym, a wraz z nim siostra Edwarda, Cara. Nagle wszystko się zmienia: Edward musi wrócić do domu, który opuścił przed laty, i razem z siostrą podjąć decyzję co do leczenia ojca. Nie ma łatwych odpowiedzi, za to pojawiają się pytania: jakie tajemnice skrywa przed sobą rodzeństwo? Co stoi za pragnieniem, by pozwolić ojcu umrzeć… lub utrzymać go przy życiu za wszelką cenę? Czego życzyłby sobie sam Luke? I przede wszystkim, na ile zapomnieli to, o czym zawsze pamięta wilk: że członkowie stada potrzebują siebie nawzajem, a przetrwanie czasem idzie w parze z ofiarą?




2. "Miasto zagubionych dusz" Cassanra Clare - premiera 28.11.2012r.





Jace jest teraz sługą zła, związanym na wieczność z Sebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go uratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama. Ceną przegranej jest nie tylko jej własne życie, ale również dusza Jace’a. Clary jest gotowa zrobić dla niego wszystko, ale czy nadal może mu ufać? I czy on jest naprawdę stracony? Jaka cena jest zbyt wysoka, nawet za miłość?






3. "Wróżbiarze" Libba Bray - premiera 28.11.2012r.



Lata dwudzieste w Nowym Jorku. Chłopczyce i tancerki rewiowe, jazz i dżin. Czasy po wojnie, ale przed kryzysem. Dla pewnej grupy złotej młodzieży to okazja, by bawić się jak nigdy wcześniej. Dla Evie O’Neill to ucieczka. Nigdy nie pasowała do małego miasteczka w stanie Ohio, a kiedy wywołuje kolejny skandal, rodzice wysyłają ją do wielkiego miasta, by zamieszkała z wujem. Dla dziewczyny to nie wygnanie, a spełnienie marzeń – szansa, by pokazać, że jest nowoczesna do szpiku kości i niewiarygodnie odważna. Niestety, Nowy Jork to nie tylko jazz i rewia. Ma swoją mroczną stronę. W mieście giną młodzi ludzie. To nie są zbrodnie w afekcie. Są okrutne. Starannie zaplanowane. I niepokojąco podobne do ilustracji z zapomnianej księgi. A nowojorska policja nie potrafi samodzielnie rozwiązać tej sprawy. 



4. "Babilon" Camilla Ceder - premiera listopad 2012





W dniu, kiedy nadkomisarz Christian Tell i Seja Lund szykują się do rozmowy na temat wyczekiwanego urlopu, dowiadują się, że w Göteborgu znaleziono ciała dwóch osób. Ofiary to wykładowczyni archeologii i dużo młodszy od niej student Henrik. Podwójne zabójstwo wygląda początkowo na dość przypadkowe i niezrozumiałe. Wkrótce pojawiają się pogłoski o nielegalnym handlu antykami, w tym rzeźbami z Babilonu liczącymi tysiące lat, które zrabowano z muzeum w Bagdadzie po inwazji Stanów Zjednoczonych na Irak...







Do dopiero początek, ale nie chciałam Was zanudzać dodając co drugą książkę z Wyd. Czarna Owca, które ostatnimi czasy zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Skupiłam sie więc na czterech tytulach, ktore na bank zagoszczą na mojej półce i zostaną Wam w niedalekiej przyszłości przybliżone!!! Jakie są Wasze typy wśród zapowiedzi i nowości wydawniczych?

11 komentarzy:

  1. Czytałam trylogię Magiczny krąg Libby Bray i byłam zachwycona, ale "Wróżbiarze" jakoś mnie nie pociągają. Co do Camilli Ceder, jej pierwsza książka była wg nie słaba, druga zapowiada się lepiej, ale kupować nie będę (chociaż Czarną Serię kocham), poczekam na recenzje i może jakąś promocję:)Teraz właśnie mają część książek przecenionych o połowę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście już nie mogę się doczekać kiedy przeczytam "miasto zagubionych dusz" a do premiery co raz bliżej z czego niezmiernie się ciesze :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiem Ci, że gdyby nie Twoje zapowiedzi, na żadną książkę bym nie spojrzała, a tak oprócz 2, to nawet ciekawie się zapowiada i z chęcią bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety na żadną z wymienionych książek nie czekam. Do Picoult zraziłam się w październiku, a jeżeli chodzi o Cassandrę Clare to czytałam jedynie "Miasto kości", a na razie nie myślałam, żeby rozpocząć kontynuację. Zastanawiam się nad kupnem książki "Pół życia" dla mojej bratowej na święta, ale się jeszcze zastanowię :) Może podsunęłaś mi dobry pomysł, aby kupić jej coś z wydawnictwa Czarna Owca :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa, co tym razem przygotowała dla czytelnika Jodi Picoult:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wróżbiarze wyglądają obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim typem na pewno jest Picoult, mam na tę książkę ogromną ochotę. ;)
    Reszta tak nie bardzo mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Picoult, zatem muszę zdobyć "Pół życia". :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka Clare zamówiona i nie mogę się już jej doczekać :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy