piątek, 1 marca 2013

Diane Chamberlain - Sekretne życie CeeCee Wilkes

Uwielbiam twórczość Diane Chamberlain i sięgam po napisane przez nią książki bez wcześniejszego zastanowienia się, czy przypadną mi one do gustu. Kojarzy mi się ona bowiem z moją ulubioną autorką, którą bez wątpienia jest Jodi Picoult i wiem, że całe nasze spotkanie, przebiegnie bez większych zakłóceń. Od małego uwielbiałam tego typu historie, ponieważ wyobrażałam sobie, że moją przydarzyć się każdemu z nas. Być może moje myślenie było trochę na wyrost, ale cieszę się, że młodzieńcze zamiłowanie do tych utworów pozostało mym sercu i nikt nie jest w stanie tego zmienić. 

CeeCee Wilkes nie może sobie poradzić ze stratą ukochanej matki. Mimo, że od chwili jej odejścia minęły już cztery lata, to dziewczyna nadal rozpamiętuje cierpienie, którego doznała i w dalszym ciągu rozmyśla o tym, jakby to było gdyby jej rodzicielka nigdy nie zachorowała na raka piersi. Główna bohaterka zmuszona była do ciągłych przeprowadzek, aż w końcu trafiła do wynajętego wraz przyjaciółką pokoju, który być może nie należał do najbardziej luksusowych, jednak dawał im poczucie niezależności i bezpieczeństwa. Niedługo potem w życiu CeeCee pojawia się nieco starszy od niej chłopak, który imponuje im zarówno zachowaniem, jak i zdobytą na studiach wiedzą. Na samym początku spotykają się jedynie w miejscu pracy głównej bohaterki, w którym do Tim regularnie się stołuje. Z biegiem czasu ich znajomość przeistacza się w coś więcej, a CeeCee zmuszona jest do podjęcia jednej niezwykle trudnej decyzji, od której będzie zależeć całe jej dotychczasowe życie. Czy nastolatka spełni prośbę ukochanego mężczyzny i uda się z nim do ukrytego w lesie domku? Na czym będzie polegać jej zadanie? Czy aby na pewno jest ono zgodne z obowiązującym na terenie USA prawem?

Muszę przyznać jestem mile zaskoczona fabułą tej książki. Być może nie należały ona do grona literatury wybitnej i moglibyśmy ją zastąpić kilkoma innymi powieściami, jednak uważam, że w sposób niezwykle idealny, spełniła moje najśmielsze oczekiwania. Jestem pełna podziwu dla odwagi CeeCee, która uporem maniaka walczyła o spełnienie swoich najskrytszych marzeń. Nie uchroniło jej to od podejmowania niewłaściwych decyzji i to właśnie one sprawiły, że stała się świadkiem wydarzeń, o których chciałaby jak najszybciej zapomnieć. Jestem bardzo zadowolona z pracy, którą Diane Chamberlain włożyła w stworzenie tej pozycji literackiej. Mam nadzieję, że na polskim rynku wydawniczym, nigdy nie zabraknie powieści, które będą w stanie wywołać we mnie aż tyle emocji i niezapomnianych wrażeń. Amerykańska pisarka udowodniła, że nie brakuje jej smykałki do napisania fantastycznej historii o bezgranicznej miłości i poświęceniu się dla drugiego człowieka. Jest to niezwykle ważne w dzisiejszych czasach, choć trzeba również bardzo uważać, aby bliskie naszemu sercu osoby, nie wykorzystały ich przeciw nam samym.

"Sekretne życie CeeCee Wilkes" chciałabym polecić fanom twórczości Jodi Picoult, ale i również miłośnikom literatury obyczajowej. Myślę, że spotkanie z tym utworem, okaże się dla Was niezapomnianą przygodą i na dłuższy czas zagości w głowach tysięcy Moli Książkowych na całym świecie. Być może w całości tej powieści, nie działo się zbyt wiele, a sama autorka postawiła raczej na precyzje, która niewątpliwie pomogła jej w odniesieniu się do omawianego na forum problemu. Dzięki tej książce dowiadujemy się, jak ważna jest wczesna diagnoza i regularne uczestniczenia w badaniach zlecanych nam przez lekarzy. Jesteśmy również świadkami sytuacji, w której miłość bierze rozsądek nad zdroworozsądkowym myśleniem, a ta z kolei prowadzi do wydarzeń, których za wszelką cenę chcielibyśmy uniknąć. W tym miejscu nie mogłabym również nie wspomnieć o wyrokach sądowych, które bardzo często bywają niesprawiedliwe i krzywdzą ludzi, którzy im podlegają, ale i nie tylko. Czy zawsze jesteśmy w stanie nad nimi zapanować? Jak zachowalibyśmy się na miejscu głównej bohaterki? Czy mielibyśmy jakiekolwiek szansę na podjęcie właściwych decyzji?

Wydawnictwo Prószyński i S-ka, luty 2013
ISBN: 978-83-7839-442-6
Liczba stron: 544
Ocena: 7/10

13 komentarzy:

  1. Właśnie czytam inną książkę tej autorki - "Tajemnica Noelle" i bardzo przypadł mi do gustu styl. Zdecydowałam się na tę lekturę właśnie dlatego, że czytałam porównania do Picoult, którą bardzo lubię. Ty również o tym wspominasz, więc coś w tym musi być :) Po powieści obyczajowe z chęcią sięgam, więc bardzo możliwe, że i recenzowaną przez Ciebie powieść przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że ostatnimi czasy Prószyński i S-ka, co rusz zaskakuje nas wyśmienitymi autorkami, które piszą tego typu historie. Muszę przyznać, że jestem z tego powodu bardzo zadowolona, bo powieści Picoult mam już na wykończeniu, a tak mam jeszcze do wyboru inne pisarki.

      Usuń
  2. Jodi Picoult jeszcze nie znam (prawdopodobnie zmienię to własnie w tym miesiącu) ale na tę książkę od dłuższego czasu mam wielką ochotę. Nawet nie potrafię wytłumaczyć dlaczego, to chyba po prostu przeczucie że mi się spodoba. Już kilka razy o nią walczyłam nakanapie ale póki co z miernym skutkiem. Mimo to wierzę że uda się ją gdzieś skombinować i przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara z Ciebie, jeśli nadal jej nie znasz. Mi zostało już tylko 6-7książek i już ubolewam nad tym, że będę musiała nauczyć się żyć od premiery do premiery. Jak dobrze, że kolejna jest przewidziana na kwiecień.

      Usuń
    2. Mam dziwne przeczucie, że jak już zacznę czytać to trudno będzie mi przestać i nie bardzo wiem, co na to powie mój domowy budżet ;-)

      Usuń
  3. Póki co na swoją kolej czeka inna książka tej autorki "Szansa na życie".

    OdpowiedzUsuń
  4. Powoli czaję się do tej książki. Może sobie ją kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No to chyba kupię sobie książkę! ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam niedawno, że moja biblioteka zakupiła tą powieść. Cieszę się, że polecasz i z pewnością przeczytam. Autorka jest mi już znana z książki "Prawo matki" Tutaj mam nadzieję na jeszcze lepszą historię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na tą pozycję mam ochotę już od bardzo dawna:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka jest znakomita,przeczytałam ją jednym tchem.Polecam i zapraszam do lektury

    http://swiatksiazkii.blogspot.com/2013/07/sekretne-zycie-ceecee-wilkes-diane.html

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy