sobota, 13 listopada 2010

Krzysztof T.Dąbrowski - Anima vilis

Szczerze powiedziawszy, gdy sięgnęłam po zbiór opowiadań "Anima vilis" zdziwiłam się widząc, że został on stworzony przez polskiego pisarza. W sumie nie ma w tym nic nadzwyczajnego, jednak to chyba znak by wybrać się w końcu do okulisty.

Zagłębiając się w lekturze natknęłam się na okładce na dość ciekawą informację dotyczącą publikacji prac Krzysztofa T. Dąbrowskiego. Otóż jedno z jego opowiadań w 2009 roku ukazało się nawet w "Playboyu". Pomyślałam wtedy, że najbliższe godziny z tym autorem zapowiadają się naprawdę ciekawie. Jak te nastawienia przeniosły się na praktykę?

"Anima vilis" składa się z siedmiu opowiadań grozy. Co prawda są one różnej długości, jednak i tak doskonale spełniają swoją rolę. Każdy z tekstów zaopatrzony został w szczyptę czarnego humoru, groteski i cynizmu. Dodatkowo wszystkie z nich są oryginalne i sprawiają, że czytelnik chce więcej. W końcu nie ma się co dziwić, skoro podczas zagłębiania sie w lekturze spotykamy na swojej drodze między innymi słowiańskie demony, UFO kosmitów i wiedźmy. Dodatkowo działo "Anima vilis" nie tylko trzyma w napięciu i wywołuje w ludziach odrobinę strachu ale i także zaskakuje mola książkowego.

Prawdopodobnie nie spodziewałam się, że ta pozycja zostanie odebrana przeze mnie aż tak entuzjastycznie. Będę musiała obejrzeć się za innymi pracami pisarza, który z niezwykłą łatwością i fantazją posługuje się piórem.

Jeśli chodzi o samą okładkę, to muszę przyznać, że całkiem mi się ona podoba, a co najważniejsze jest skromna. Przez chwilę zastanawiałam się jakby to było zastąpić postać znajdującą się na niej, na coś innego, jednak już po chwili obaliłam swój pomysł. Gdyby tak postąpiono całość nie miałaby już takiego uroku.

Na zakończenie chciałabym polecić "Anima vilis" wszystkim zainteresowanym. Biorąc pod uwagę, że książka jest zbiorem opowiadań, to każdy powinien znaleźć w niej coś dla siebie. Jestem bardzo ciekawa Waszych opinii na temat tej lektury.


Wydawnictwo Initium,
ISBN:
Liczba stron:
Ocena:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy