czwartek, 6 stycznia 2011

Stosik 01/2011


Jakiś czas temu miałam okazję stać się członkiem strony, na której potencjalni Mole Książkowi mają okazję - i możliwość - wymienić się ze sobą swoimi dotychczasowymi zdobyczami. Oczywiście największe podziękowania należą się Sabinie i Izie, które wpadły na pomysł, by wspólnymi siłami utworzyć tego typu blog. Osobiście odwiedzam Targ z książkami niemalże codziennie i bardzo jestem zadowolona z panującej tam atmosfery, a także jakości wystawianych pozycji literackich. Mam już za sobą już kilka udanych transakcji i liczę z niecierpliwością oczekuję na kolejne!

Powyższy stos przedstawia książki, które trafiły na Lenową półkę za sprawą wymian na - wspomnianym wyżej - Targu z książkami:

1. "Między prawem a sprawiedliwością" Paweł Pallak - Między prawem a sprawiedliwością to zbiór opowiadań kryminalnych, powiązanych postaciami policjantów, prokuratorów, sędziów i adwokatów. Czy istnieje prawo doskonałe? Czy zawsze zapadają jedynie słuszne wyroki? Przecież zgodnie z prawem człowiek jest niewinny, dopóki nie udowodni mu się winy. Opowiadania toczą się w realiach Nowego Jorku. Bohaterowie to Amerykanie różnego pochodzenia. Pokusić się można o stwierdzenie, że właściwie nie przestępstwa i przestępcy, ale moralne dylematy ludzkie są bohaterami tej książki.

Pozycji tej jestem strasznie ciekawa. Tym bardziej, że poprzednia powieść pana Pawła Pollaka zrobiła na mnie ogromne wrażenie!

2. "Skrzynka mejlowa Holly" Holly Denham - Czy korciło cię kiedyś, by zajrzeć do cudzej skrzynki mejlowej? By mieć nieograniczony niczym dostęp do skrywanych w mejlach sekretów i plotek? Dzięki Skrzynce mejlowej Holly masz taką okazję!

Holly zaczyna pracę jako recepcjonistka w banku inwestycyjnym w Londynie. Żywot recepcjonistki nie jest usłany różami i dziewczyna musi pokonać szereg trudności, przed którymi stawia ją nowa rzeczywistość (zwłaszcza że wbrew zapewnieniom na rozmowie kwalifikacyjnej dopiero w tej branży raczkuje). Jeśli dodamy do tego jej szalonych przyjaciół, niekoniecznie udane związki, dysfunkcyjną rodzinę oraz plotkarskie ciągoty współpracowników, otrzymamy istną mieszankę wybuchową, gdzie dramat przeplata się z komedią, a przeszłość skrywa niejedną pilnie strzeżoną tajemnicę, z której przyjdzie się kiedyś rozliczyć.

Książka została przeze mnie przeczytana ostatnimi czasy i myślę, że mogę być zadowolona z tej lektury. Łatwa, lekka i przyjemna... Z niezwykłą łatwością rozładowuje atmosferę przed zbliżającą się sesją. Z pewnością sięgnę po kolejny tom.

3. "Kapelusze doni Nicanory" Kirstan Hawkins - Historia toczy się niespiesznie w małym południowoamerykańskim miasteczku Villa de la Virgen, położonym głęboko w puszczy. Nikt tam nie przyjeżdża, nikt stamtąd nie wyjeżdża - aż do dnia, w którym pojawia się zagadkowy Gringito. Osobą, która dzięki przybyszowi może najwięcej stracić jest dona Nicanora. Czy uda jej się spełnić marzenie o otwarciu sklepu z kapeluszami, czy też los przeznaczył dla niej coś zupełnie innego? A co z jej dawnym przyjacielem don Bosco i jego snami o spełnionej miłości?

Pozycji tej jestem niesamowicie ciekawa. Polowałam na nią już od jakiegoś czasu i cieszę się, że wreszcie nadarzyła się okazja by ją zdobyć. Czy było warto? Okaże się w swoim czasie.

4. "Nienasyceni" Meg Cabot - Masz już serdecznie dość słuchania o wampirach? Meena Harper też. Niestety jej szef uważa, że wątek wampiryczny doskonale sprawdzi się w telenoweli, której scenariusz pisze Meena. Jakby nie miała dość problemów ze zjawiskami paranormalnymi: w końcu nie każdy potrafi tak jak ona przewidywać śmierć innych ludzi. Ale prawdziwe kłopoty zaczną się dopiero, gdy spotka Luciena... choć mogłoby się wydawać, że to chodzący ideał - piekielnie inteligentny, nieludzko przystojny i nieziemsko seksowny...

Książkę bardzo chciałam przeczytać ją jakiś czas temu, by zabić wszelkie uprzedzenia do Meg Cabot. Nie mniej jednak zostawiam to sobie na okres wakacji.

5. "Gone. Faza druga: Głód" Michael Grant - Po trzech miesiącach sytuacja w ETAPIE wygląda jeszcze gorzej niż na początku. Resztki radości z powodu zniknięcia dorosłych rozwiały się jak dym - absolutna wolność przemieniła się w absolutny koszmar. Wśród zdesperowanych dzieciaków narasta agresja. Silni i słabi. Obdarzeni mocą i ci, którzy pozostali "normalni" - dwa zwalczające się obozy. Dostępny dla wszystkich alkohol nakręca spiralę gniewu i strachu. Kończy się żywność, nawet McDonalds nie ma już zapasów... Nadchodzi pora GŁODU.

Byłam pod naprawdę wielkim wrażeniem pierwszej części sagi Michaela Granta, więc powinnam zaopatrzyć się w kolny tom powieści. Miejmy nadzieję, że i tym razem będę zadowolona z lektury.

***


Nie jestem pewna, czy znajdę czas na zrecenzowanie wszystkich lektur pojawiających się w dzisiejszym stosiku. Postaram się to zrobić ale nie obiecuję, ponieważ sesja zbliża się wielkimi krokami.

23 komentarze:

  1. Znajdziesz, znajdziesz. Sesji Ci nie zazdroszczę, bo chodź jestem dopiero w gimnazjum już mi się nie chce uczyć.
    Co do Oryginalnego Dziennika Wampira - to dokładnie, czcionka denerwuje i literówki, które jak zakładam są zrobione specjalnie np. "słofami" ;)
    Pozdrawiam ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny stos, teraz tylko czekać na równie cudne recenzje. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowite kąski ;))
    Właśnie powoli zaczynam sesję, więc znam Twój ból.. Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam tylko dwie książki stąd - Nienasyceni są absolutnie na nie, a GONE absolutnie na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnej nie czytałam. O dwóch słyszałam. Czekam na recenzje wszystkich ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym się chętnie powymieniała, ale nie mam czym, bo wszystkie moje książki kocham xD

    OdpowiedzUsuń
  7. E tam sesja. Zawsze są II reminy w końcu;)
    Co do książek, to wszyscy tego Gone tak chwalą, a ja się nie mogę przemóc:) Szczególnie winię za to okładkę:)
    PS: Toliny dotarły i już dzisiaj fajerwerki wieczorem były czytane i... Alek słuchał uważnie! Czyli musi coś w tej bajce być!:) Świetna książka! Dziękuję Ci serdecznie! :))))

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny stos :) ja chętniej kupuje niż wymieniam, a z Targu ciągle jeszcze nie skorzystałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieszę się,że książki tak szybko dotarły! wczoraj wysyłałam a dziś już są. Jestem pod wrażeniem :)
    A stosik uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lena nie przypominaj mi o sesji, bo staram się usilnie o niej nie myśleć :P!
    Mam nadzieję, że pomimo nauki, ładnie nam zrecenzujesz chociaż "Kapelusze...", bo jestem ciekawa :).

    OdpowiedzUsuń
  11. miły dla oka stos !

    żałuję,że nie kupiłam kapeluszy... co rusz słyszę, że to bdb książka
    :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Łał! Świetny pomysł z tym targiem! Naprawdę! Nie jestem tylko pewna, czy oddałabym którąśkolwiek z moich książek...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy stosik, czekam na recenzje w takim razie. Ja jak do tej pory czytałam tylko serię GONE. Ale jeśli dobrze widzę to reszta tytułów jest mi nie znana bliżej :)
    Poprzednia recenzja mi się spodobała. Lubię książki o takim charakterze :)
    pozdrawiam, i zapraszam serdecznie na nową notkę :*
    atramentoweserce-inkheart

    OdpowiedzUsuń
  14. OO.. To ja szczególnie na Gone recenzję czekam. Bo choć pierwsza część mnie nie zachwyciła, to jestem baaardzo ciekawa co sądzisz o kolejnej ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. ja nigdy nie recenzuję wszystkiego co czytam :D

    fajny stos :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam i trzeci tom Gone, zawsze mogę Ci pożyczyć ;) "Nienasyceni" brzmią ciekawie, a resztę może przeczytam, może...

    OdpowiedzUsuń
  17. Najbardziej zazdroszczę "Gone", tyle, że ja poluję na część pierwszą :)

    OdpowiedzUsuń
  18. naaaapisz recenzję książki Meg Cabot proooooooooooszę ;D

    PS : u mnie nn :)

    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    OdpowiedzUsuń
  19. Z chęcią podkradłabym Ci pozycję nr. 3 ;P

    OdpowiedzUsuń
  20. Zainteresowałaś mnie, ale chwilowo mam co czytać :) wiec muszę trzymać się na uwięzi w księgarniach :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Wrrr, sesja i mnie powoli się zbliża - coś strasznego, trzy hardkorowe egzaminy w tym semestrze :( Ale damy radę, prawda? :))

    Zacny stosik, podkradła bym :)

    OdpowiedzUsuń
  22. nie słyszałam nigdy o tej stronie, ale wydaje mi się, że to bardzo ciekawy pomysł!
    Powodzenia ze stosikiem :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy