wtorek, 3 maja 2011

Andrzej Sikora - Drugie życie

Drugie życie to powieść opowiadająca czytelnikom historię Michała Jurskiego - mężczyzny po siedemdziesiątce i zarazem właściciela wielkiego koncernu. Pewnego dnia do mężczyzny dochodzi informacja, o jego nieuleczalnej chorobie. Nie widząc dla siebie innego wyjścia, bohater poddaje się operacji przeszczepiania mózgu. Co prawda niesie on za sobą drobne ryzyko, jednak czego się nie robi, dla dalszej kariery...

Po pomyślnie przeprowadzonym zabiegu, Jurski staje  się dwudziestokilkuletnim mężczyzną, który posiada szczęśliwy dom, dziewczynę, a także studia ekonomiczne. Żeby nie wzbudzić niczyich podejrzeń bohater podtrzymuje wszelkiego rodzaju stosunki, z niczego nieświadomymi ludźmi i po jakimś czasie wczuwa się w swoją rolę. Cała sytuacja zaczyna się komplikować, gdy bohater wikła się w politykę i zostaje posłem do Parlamentu. W tym właśnie czasie okazuje się, że nadmiernie obciążony mózg zaczyna płatać mu różne figle. 

Drugie życie to powieść, która jest w stanie przekonać do siebie czytelników w różnym wieku. Została ona napisana barwnym językiem, który przypada do gustu już po kilkunastu przeczytanych stronach. Generalnie lekturę Andrzeja Sikory czyta się bez większych problemów, jednak spotkamy się w niej również z momentami do tzw. poduszki. Podczas zagłębiania się w tego typu scenach, robiłam co tylko mogłam, by nie usnąć... Wychodziło mi to raz lepiej, a raz gorzej, jednak z pełną premedytacją doszłam do końca książki...

Nie mniej jednak autor stworzył niezwykle refleksyjną lekturę, która pozwala człowiekowi zastanowić się nad swoim własnym życiem. Czy faktycznie wygląda ono tak, jak powinno? Może powinniśmy zmienić w nim kilka elementów, by było lepsze i co najważniejsze, szczęśliwsze? Michał Jurski na łamach tej powieści obiecał sobie, że jeśli ważne dla niego przedsięwzięcie wypali, to ofiarowane mu przez los lata, poświęci dla dobra innych... A jak wyglądałyby Wasze zmiany?


Wydawnictwo Novae res, 2010
ISBN:  978-83-7722-068-9
Liczba stron: 406
Ocena: 6/10

20 komentarzy:

  1. Wydaje się ciekawa, więc chętnie sięgnę. Myślę jednak, że najwcześniej będę mogła się nią delektować dopiero na wakacjach:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm... Ciekawe, bardzo ładna okładka ;) Jednak, gdybyś dała ocenę 11/10 (tak, 11) to może skłoniłoby mnie to do przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na mnie również nie zrobiła aż tak wielkiego wrażenia:) O ile pamiętam dałam tylko o jedno oczko w dół:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm.... Chyba raczej nie dla mnie, ale kto wie :).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze zobaczę :) Jeżeli są takie.. usypiające fragmenty to książka w pewnej części jest nudna.
    Zastanowię się :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spodobała mi się ta recenzja i zaciekawiła. To może byc całkiem ciekawe dostac drugie życie i zacząc wszystko od nowa..

    OdpowiedzUsuń
  7. Hm, ogłaszam bunt, nie czytam tej recenzji... ile można dziennie ich dodawać, coooo??? Wpędzasz człowieka w dół psychiczny, serio... i w mega kompleksy. Rozłożyłabyś to troszkę kochana...

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, jestem na tak i za razem na nie.
    Bo wątki polityczne, z całą pewnością odpadają, a z drugiej strony sama podkreślasz, że to refleksyjna i łatwa w odbiorze książka.
    Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja tak samo jak Kasandra_85, ewentualną szansę sięgnięcia po tę lekturę będę miała po maturze :)
    Nie oceniłaś jej zbyt wysoko - no, ale trudno ocenić wysoko lekturę przy której momentami chce się spać, prawda? :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sil - dlatego już dzisiaj niczego nie będzie :) Pisze na następne dni, kiedy to będzie zakuwać do trudnego kolokwium :P

    OdpowiedzUsuń
  11. miqaisonfire - dokładnie! Książka niby daje do myślenia i jest wartościowa... No ale z drugiej strony przysypiałam przy niej nieziemsko, a już na pewno momentami tak było. Mam wrażeniem, że ta książka przypominała mi już te znane..

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem do niej przekona. Gdy będę miała dużo czasu i znajdę ją w bibliotece to może przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. piszę na następne DNI?? Co to ma być, wyścig??:P Dobra, żartuję, powiedzmy że rozumiem. Tak siedzę i kminię... to znaczy że piszesz o nie przeczytanych czy czytasz wszystko na raz, czy też (najbardziej prawdopodobne) nie piszesz zaraz po przeczytaniu??? Ja jak nie napiszę po skończeniu lektury, to późniejsze napisanie wynosi... niemal 0% prawdopodobieństwa :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ty się jak zwykle czepiasz słów Sil :) Wrzuć trochę na luz :) Nie zawsze piszę recenzje tuż po przeczytaniu książki. Bywają takie momenty, że nie jestem w stanie tego zrobić, bo towarzyszących mi emocji jest zbyt dużo. Czasami też nie mam na to czasu i nie pozostaje mi nic innego, jak podzielić się swoją opinią na temat danej powieści w kolejnych tygodniach. Grunt to umiejętność systematyczności i silna wola :P

    OdpowiedzUsuń
  15. hmm... oryginalny pomysł na ksiązkę. Chyba się skuszę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się bardzo ciekawa lektura o dość niecodziennym temacie.
    Pozdrawiam, Klaudyna. [zeswiatafantazji.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  17. Zainteresowała mnie ta pozycja i z chęcią w przyszłości po nią sięgnę. ;) Lubię takie wariacje u bohaterów, którzy niekiedy nie wiedzą, ile tracą.

    [okiem-recenzenta.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  18. Hmm, raczej mnie nie zainteresuje

    OdpowiedzUsuń
  19. Okładka mnie urzekła. Po Twojej recenzji z pewnością po nią sięgnę z ogromną ciekawością.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy