piątek, 1 lipca 2011

Księga Wojny - praca zbiorowa

Wojna znana jest wszystkim jako konflikt zbrojny między państwaminarodami lub grupami etnicznymi i społecznymi. Uważana jest ona za zjawisko społeczno-polityczne, które jest obecne w historii człowieka od początków jego społecznej organizacji, a jego zasięg zależy od stopnia rozwoju technologicznego.

Biorąc w swoje ręce zbiór opowiadań, który jakiś czas temu wydany został dzięki Wydawnictwu Runa, ucieszyłam się. Być może i nie należę do grona osób lubujących się w tego typu tematyce, jednak bardzo chciałam zapoznać się z tekstami, które zostały napisane przez osoby takie jak:  Jakub Ćwiek, Jacek Piekara, Krzysztof Piskorski, czy też Anne Brzezińska. Nie pozostało mi więc nic innego, jak tylko zabrać się do czytania.


W trakcie czytania całości tego dzieła, czytelnik ma okazje zapoznać się z dziesięcioma pracami, które w większości przypadków przywołują w swojej treści realia II Wojny Światowej. Pomimo braku motywów fantastycznych są one niezwykle barwne i sprawiają, że czytelnikowi ciągle jest mało. W niektórych tekstach spotykamy się z wydarzeniami, które zostały powyolbrzymiane i z całą pewnością jesteśmy w stanie podważyć ich realność. Co prawda nie jest tu ona taka ważna, jednak większość Moli Książkowych zwróci na to swoją wszędobylską uwagę. W jednym z opowiadań (o ile się nie mylę w pierwszym) strasznie przeszkadzały mi obcojęzyczne określenia. Skoro jesteśmy Polakami, to chyba wypadałoby używać nazewnictwa, które zgodne z naszą kulturą?

Mimo wszystko "Księgę Wojny" uważam za jedną z tych pozycji, z którymi warto jest się zapoznać. Stanowi ona bowiem nie lada kąsek dla wszystkich tych, którzy lubują się w tego typu literaturze ale i nie tylko. Dzięki temu, że jest ona zbiorem opowiadać, spokojnie możemy dawkować sobie emocje, które wywołują w czytelniku kolejne utwory. Na spokojnie możemy odpocząć sobie po przeczytaniu jednego i dopiero za jakiś czas sięgnąć po kolejny. Poza tym autorzy posługują się naprawdę przystępnymi językami, które nie powinny sprawić problemu żadnemu z czytelników.



Agencja Wydawnicza Runa, maj 2011

ISBN: 978-83-89595-77-5
Liczba stron: 480
Ocena: 8/10


Książka jest dostępna w Księgarni Internetowej AMAZONKA:


7 komentarzy:

  1. Mam w planach ;) Kusisz bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety nie przepadam za historycznymi książkami, więc nie będę się zmuszać na siłę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za taką tematyka, więc chyba raczej podziękuje ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nie przepadam za tą tematyką, co zresztą chyba wiesz. Nic na siłę..nie lubię - nie czytam.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wojna? Historia? Nie, to nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazwiska kuszą, ale to raczej nie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy