sobota, 20 sierpnia 2011

Casey Hill - Tabu

Casey Hill to pseudonim literacki pisarskiego duetu - Kevina i Melissy Hill. Zamieszkują oni południową część Dublina, gdzie też wychowują córeczkę Carrie, a w wolnej chwili oddają się swojej największej pasji. 
Biorąc się za pisanie recenzji tej książki obawiałam się, że nie będę w stanie napisać w niej niczego nowego. W końcu tyle już osób przede mną miało okazji wyrazić swoje zdanie na ten temat, więc byłam święcie przekonana, że nie pozostanie mi nic innego, jak tylko powtórzyć opinie innych ludzi. Gdy tylko zabrałam się za przelewanie swoich myśli na papier, bardzo szybko okazało się, iż moje myśli były całkowicie bezpodstawne. "Tabu" jest bowiem książką o której można pisać bezustannie, a temat i tak nie zostanie w pełni wykorzystany.

Reilly Steel jest inteligentną kobietą, która urodziła się i wychowała w Kalifornii. To właśnie tam zdobyła swoje wykształcenie i od kilku już lat pracuje jako śledczy sądowy. Z biegiem czasu decyduje się ona na całkowitą zmianę środowiska i wyjeżdża do stolicy Irlandii. To właśnie w tamtejszym mieście ma ona do wykonania bardzo ważne zadanie. Wprowadzenie laboratorium kryminalistycznego w dwudziesty pierwszy wiek nie należy do najłatwiejszych czynności. Odpowiedzialna za cały ten proces osoba potrzebuje bowiem ogromnej wiedzy i doświadczenia, które ułatwią jej pracę z ludźmi, których po raz pierwszy w życiu widzi na oczy. Tak właśnie było w przypadku głównej bohaterki, która spodziewała się znaleźć w nowym zajęciu ucieczki od problemów dnia codziennego. Bardzo szybko okazuje się, że zadanie to nie będzie będzie utrudnione przez brak zaufania przełożonych, w stosunku do zawodowych zdolności swojej nowej pracownicy...

"Tabu" jest książką, która wywołuje w swoich odbiorcach wiele sprzecznych emocji. Podczas spotkania z tą lekturą czytelnik spotyka się z zagrożeniami społecznymi, które na co dzień nie przysparzają mu zbyt wielu  okazji do przemyśleń nad egzystencją człowieka. Wbrew samym sobie nie zawracamy sobie zbytnio głowy  problemami takimi, jak: kanibalizm, czy też samobójstwa. Drugi z nich spotykamy na swojej drodze coraz częściej. Wielu spośród nas za przyczynę tego typu zajść uważa słabą psychikę osób, które decydują się na ostateczność. Nikt jednak nie bierze pod uwagę tego, iż najprawdopodobniej wysyłali oni komunikaty będące prośbą o pomoc. Tego między innymi uczy pierwszy tom cyklu o przygodach Reilly Steel. To prawda, że pod osłoną idealnie dawkowanego napięcia kryje się mimowolna przewidywalność. W tym przypadku jest ona na tyle subtelna, że prawie wcale nie przeszkadza czytelnikowi w odbiorze całego dzieła. 

Po przeczytaniu lektury napisanej przez Casey Hill zrozumiałam, jak bardzo brakowało mi tego typu literatury. Ostatnimi czasy gustowałam raczej w mniej wymagających lekturach, a thrillery i powieści kryminalistyczne odstawiłam sobie na nieco odległą przyszłość. Teraz już wiem, że było to błędem z mojej strony i w najbliższym czasie postaram się to całkowicie zmienić.


Wydawnictwo Prószyński i S-ka, lipiec 2011
ISBN: 978-83-7648-822-6
Liczba stron: 320
Ocena: 7/10

12 komentarzy:

  1. Już wiem, że po nią sięgnę ;)
    W sumie wiedziałam to od dawna xP

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam coraz większą ochotę na tą książkę i po Twojej recenzji się skuszę ;] A o takiej tematyce wiele książek nie spotkałam

    Pozdrawiam
    Mol Książkowy

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już za mną i bardzo mi się podobała:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż wstyd przyznać, ale pierwsze słyszę o tej książce :). Najwyższy czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Owszem, dużo słyszałam o tej książce, ale myślę, że mnie nie zainteresuje. Nie sięgnę (chyba xD)

    OdpowiedzUsuń
  6. jako, że jest to mój ulubiony gatunek literatury, to mam ją w zakupowych planach. może niedługo uda się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z całą pewnością ją przeczytam! Mam na nią coraz większą ochotę!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację - można o niej pisać bezustannie;)
    A co do przewidywalności: no cóż, mimo, że jest w tym ziarno prawdy, to mnie osobiście ta cecha nie przeszkadzała, przyjemnie było obserwować jak wszystko zmierza ku rozwiązaniu:)
    Cieszę się, że znów wracasz do thrillerów, może i mi coś wartego uwagi polecisz;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie się nie obejrzę, tam widzę okładkę "Tabu", która skutecznie mnie przyciąga.
    Jeśli tylko zdobędę tę książkę, na pewno przeczytam, tym bardziej, że chyba gdzieś wyczytałam, że są tam też wątki psychologiczne :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele dobrego się pisze o tej książce. Nie sposób nie przeczytać :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam ją również i też mi się bardzo podobała. Zapowiada się naprawdę ciekawa seria.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka jest naprawdę ciekawa i wciągająca. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy