niedziela, 9 października 2011

Cassandra Clare - Mechaniczny Anioł

Cassandra Clare jest amerykańską autorką, która przyszła na świat 21 lipca 1973 roku w Teheranie. W trakcie swojego życia kilkukrotnie zmieniała kraj zamieszkania, skończyła liceum Los Angeles, a także podjęła pracę w Nowojorskiej redakcji. Pisanie swojej debiutanckiej powieści rozpoczęła ona w 2004 roku, a niespełna trzy lata później została ona opublikowana przez jedno z amerykańskich wydawnictw. 

"Mechaniczny Anioł" jest powieścią, która rozpoczyna cykl będący perquelem popularnej na całym świecie serii "Dary Anioła".  Zdobyła ona serca wielu czytelników, którzy z wielką niecierpliwością oczekiwali na kolejne zetknięcie się z kulturą Nocnych Łowców - niezwykle utalentowanych istot, które stworzone zostały by stawić czoła zagrażającym ludzkości niebezpieczeństwom. W tym celu przechodzą oni wieloletnie szkolenie, w trakcie którego nabywają specjalne umiejętności. Zdobyte umiejętności w połączeniu z kreślonymi stelą Znakami, umożliwiają Nefilim wyrównaną walkę z siłami ciemności.

Tessa Gray jest na pozór zwyczajną nastolatką, która po śmierci ciotki udaje się do oddalonego o kilka tysięcy kilometrów Londynu. Dzięki kupionemu przez brata biletowi ma wielką szansę na wyrwanie się z Ameryki i rozpoczęcie nowego życia u boku mężczyzny, który stanowi dla niej ostatnią deskę ratunku. Na miejscu okazuje się jednak, że nie wszystko wygląda tak, jak było to pierwotnie zaplanowane i Nate wcale nie czeka na nią we wskazanym w liście miejscu. Główna bohaterka spotyka za to tajemnicze kobiety, które podają się za jego zaufane pracownice. Dziewczyna wsiada z nimi do powozu, a po dotarciu do dziwnej posiadłości okazuje się, że wpadła w ręce psychopatek, które przez kolejnych kilka tygodni będą więzić ją w niezbyt przyjemnym dla oka pomieszczeniu. Przez większość dnia Tessa zmuszana jest do wypełniania poleceń, które wydają się jej całkowicie absurdalne. Wszystko do czasu, w którym spotyka na swojej drodze Willa... 

Muszę przyznać, że "Mechaniczny Anioł" jest książką, która na samym początku sprawiła mi wiele problemów. Dość trudno było mi bowiem wczytać się w fabułę przedstawioną przez Cassandrę Clarę i bywały momenty, w którym myślałam, że odłożę ją na półkę i wrócę do niej dopiero za jakiś czas. Było to głównie spowodowane faktem, iż została ona umiejscowiona w XIX wieku i panowały wówczas zupełnie inne zwyczaje, które dotychczas były mi niemalże obce. Dopiero z czasem wszystko wróciło na odpowiedni tor i dalsza część powieści została pochłonięta przeze mnie w zawrotnym tempie. Pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, że przedstawiona w dniu dzisiejszym pozycja literacka bije pozostałe książki na głowę. Jest tak zarówno pod względem pomysłu, jak i również warsztatu piśmienniczego, który zrobił na mnie ogromne wrażenie. Nie mniej jednak to "Dary Anioła" rozkochały mnie w sobie do granic możliwości i to właśnie im zostanę wierna przez kolejnych kilka lat. 

"Mechanicznego Anioła" chciałabym polecić wszystkim miłośnikom tego typu literatury. W sposób niemalże doskonały wprowadzi Was ona w świat Nefilim i wyjaśni kwestie, o których w pozostałych książkach Cassandry Clare nie było nawet mowy. To właśnie dzięki niej poznacie tajniki tworzenia urządzeń, którymi na co dzień posługują się Nocni Łowcy, a przy okazji spędzicie czas w naprawdę doborowym towarzystwie.


Wydawnictwo MAG, październik 2010
ISBN: 978-83-7480-182-9
Liczba stron: 470
Ocena: 7/10

 Książka jest dostępna w Księgarni Internetowej AMAZONKA:



15 komentarzy:

  1. Jako, że naprawdę przypadła mi do gustu seria "Dary anioła" to myślę, że i tej pozycji dam szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czyli co, zaczyna od tej książki całą serię, czy może jednak od "Miasta Kości"?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię książkę, głównie za mroczny, miejscami duszny klimat. Czekam na kontynuację w grudniu, oby było bez przesuwów.

    @Mery - "Mechanicznego anioła" można czytać w jakiejkolwiek konfiguracji, byle przed "Miastem upadłych aniołów".

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem fanką "DA" i nie mogłabym przegapić takiej książki więc robię na nią polowanie XD

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Cassandre Clare, a raczej jej trzy pierwsze książki, które pochłonęłam w mgnieniu oka. Mam nadzieję, że będę mogła przeczytać również tą "część" jak i następne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam dotychczas jedną książkę tej autorki, jednak jakoś do końca jej styl mnie nie urzekł... Cóż, ostatnio jakoś nie ciągnie mnie do lektur w stylu recenzowanej przez Ciebie pozycji, więc odpuszczam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jednak wolę stanowczo Dary Anioła jak wspominałam wcześniej do 3 części. :-) Czytałam i miło wspominam, ale wolę Jace'a xD

    OdpowiedzUsuń
  8. @Cassiel - masz więc tak jak ja :) Jestem stara i głupia ale bez Jace'a to już nie to samo.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie miałam jeszcze styczności z tą serią, i co prawda specjalnie poszukiwać jej nie będę, ale jak się trafi w bibliotece to nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki uprzejmości pani bibliotekarki z gimnazjum czytałam ten tom :) bardzo fajne uzupełnienie "podstawowej" serii, choć osobiście bardziej polubiłam Jema bo Will mnie wkurzał, i naprawdę - bez Jace'a to nie to samo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze, że absolutnie zachęciłaś mnie do tej książki... a może i do "Darów anioła"? Pomysł wydaje mi się naprawdę oryginalny. Wcześniej tylko widywałam te książki w księgarniach, ale szczerze powiedziawszy, nie zachęciły mnie wizualnie. Jak widać, nie warto oceniać książki po okładce. ;)

    Pozdrawiam, Klaudyna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie tam się podobało, chociaż fabuła zdecydowanie do oryginalnych nie należy, a bohaterowie właściwie dublują tych z Darów Anioła:/

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdyby nie Twoja pozytywna recenzja, nawet nie zwróciłabym na nią uwagi. Okładka mi się nie podoba, tytuł też. Te pozory...

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam już za sobą całe Dary Anioła(plus cz4) i Mechaniczny Anioł (zaczynający prequelową trylogię) podoba mi się o wiele bardziej. Może to dlatego, że jestem zakochana w takim klimacie wiktoriańskim/ steampunkowym ?

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie miałam jeszcze do czynienia z tą serią i szczerze powiedziawszy nie wiem czy znajdę na nią czas. Żeby to jeszcze była odrębna powieść a nie cykl, to może bym się skusiła a tak to trzeba czekać i pilnować kolejne kontynuacje a ja już mam parę serii na koncie i za każdym razem gdy wychodzi nowość zmuszona jestem dokupić kolejny tom , by dowiedzieć się co nowego u starych bohaterów. Tak więc co do "Mechanicznego Anioła" to pomyśle jeszcze.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy