niedziela, 11 marca 2012

Katarzyna Michalak - Poczekajka

Gdy zabrałam się za czytanie serii "Poczekajkowej", miałam ochotę udusić Sabinkę za to, że wcześniej nie pogoniła mnie do zagłębienia się w pierwszym tomie owego cyklu. Okazała się ona bowiem być sprawczynią całego zamieszania i to dzięki niej, zdecydowałam się na zapoznanie się z twórczością Katarzyny Michalak. 

Przyznaję, że na samym początku podeszłam do całości przedsięwzięcia nieco sceptycznie, jednak gdy tylko rozpoczęłam swą przygodę z "Latem w Jagódce" przekonałam się, iż tego typu książki idealnie nadają się dla osoby, która dotychczas sądziła, że literatura stricte kobieca może sprawić jej dość poważny dylemat. Osobiście zaliczam się do takich ludzi, więc tym większa jest moja radość, że po kilku rozmowach dałam się przekonać do przełamania swoich wcześniejszych przyzwyczajeń. Dzięki temu, miałam okazję poznać już trzy powieści, które zostały napisane przez p. Kasię, a w dniu wczorajszym, postanowiłam zabrać się za długo wyczekiwaną "Poczekajkę".

Patrycja Marynowska jest dwudziestosiedmioletnią absolwentką weterynarii, która prócz wielkiego zamiłowania do zwierząt, posiada również spore doświadczenie w branży. Chcąc spełnić swoje największe marzenia, główna bohaterka decyduje się na wyjazd z miasta, by w wiejskiej głuszy wyczekiwać zobaczonego w wizji, księcia z bajki. Wyjazd z Warszawy pozytywnie wpływa na samopoczucie dziewczyny, która jest bardzo zadowolona z faktu, iż udało jej się sprzeciwić matce. Przez wiele lat swojego życia była bowiem przez nią kontrolowana, niemalże na każdym kroku. W nowym miejscu, kobieta wydaje się być szczęśliwa. W końcu posiada ona pracę, z której czerpie satysfakcję, a także grupę osób, która wspiera ją niemalże na każdym kroku. Stopniowo do życia Patrycji zaczynają się wkradać bohaterowie, którzy zrobią wszystko aby z zaistniałych sytuacji wyjść bez szwanku, a w dodatku zdobyć to na czym zależy im najbardziej...

Najnowsze spotkanie z twórczością Katarzyny Michalak sprawiło, iż spędziłam czas w iście doborowym towarzystwie. Już od pierwszych przeczytanych stron, nie mogłam powstrzymać się od śmiechu, a przez to osoby podróżujące pociągiem na trasie Stargard Szczeciński - Szczecin patrzyły na mnie z nieukrywanym zdziwieniem. "Poczekajka" okazała się bowiem lekturą, która łączy w sobie pełną gamę czynników, które cenione są przez tysiące czytelniczek na całym świecie. W całości utworu znajdziemy wiele różnych wątków - jedne będą wyciskać z nas szóste poty i w związku z tym będziemy zgrzytać zębami za każdym razem, gdy ktoś niepożądany zbliży się do głównej bohaterki. Będą zdarzały się również takie momenty, w których nie będziemy mogli opędzić się od łez wywołanych śmiechem, czy też szeroko rozumianym wzruszeniem. 

Polska autorka w sposób umiejętny dawkuje emocje. Od dosyć dawna nie spotkałam się z pozycją literacką, która urzekłaby mnie swoją prostotą i wewnętrznym spokojem. Nie jest to bowiem książka, w której uraczymy licznych zwrotów akcji, czy też niebezpiecznych zagadek kryminalnych. W "Poczekajce" mamy do czynienia z masą dzikich stworzeń, a także miłosnych perypetii bohaterki, która chciałaby wreszcie się zakochać. Oczywiście w książce bywają lepsze i gorsze momenty, jednak przelatają się one na tyle inteligentnie, że dość płynnie przechodzimy przez opowieść, a na jej końcu przechodzimy pewien niedosyt. Kończąc lekturę powieści mamy nieodparte wrażenie, iż jest ona zbyt krótka. Na całe szczęście okazała się ona być pierwszą częścią serii, więc możemy być spokojni o to, że poznamy dalsze losy Patrycji i jej przyjaciół.

Wydawnictwo Albatros,  2008 rok
ISBN: 978-83-7359-676-4
Liczba stron: 320
Ocena: 8/10 

16 komentarzy:

  1. Uduś uduś :)

    No to Cię rozczaruje :) Kolejne tomy mają mega wielkie zwroty akcji :) Myślisz, że wiesz co będzie dalej? To największy błąd! Nikt nie wie! Podejrzewam, że sama Autorka nie bardzo wiedziała i chyba nie miała wpływu na dalsze losy swych postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. A czy ja powiedziałam, że będę wiedziała co będzie dalej? Ani trochę tak nie powiedziałam, ani nie zaliczyłam jej do książek przewidywalnych ;) Po prostu napisałam, że w tej części zawrotów akcji nie ma, a jeśli już to jest ich niezbyt wiele. Oczywiście w zależności, kto, co rozumie pod tym pojęciem.

      Usuń
  2. Ja też generalnie do literatury stricte kobiecej nie pałam szczególnym pociągiem, ale od czasu do czasu... A skoro Ty masz podobnie i panią Michalak oceniasz tak pochlebnie, to chyba i ja powinnam w końcu się skusić. ;) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, chciałam napisać dokładnie to samo!
      W dodatku uprzedziłam się jakoś do tej serii, chyba za sprawą tytułów. Ale może pora to zmienić?

      Usuń
  3. Piękna okładka i również interesująca treść, to coś dla mnie:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam , lekka literatura dobrze się czytająca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę chyba odłożyć inne książki i w końcu zabrać się do czytania innych książek Pani Michalak, ponieważ są fantastyczne:)

      Usuń
  5. Od Poczekajki się zaczęło :)
    Książkę wypożyczyłam z myślą o siostrze, to jej klimaty, które - o dziwo, okazały się też moimi :)
    Miło wspominam tę lekturę, chętnie sięgnęłabym po nią raz jeszcze! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Seria Poczekajkowa dopiero przede mną. ale z zapoznaniem się czekam aż zostanie wydana w nowej okładce. Bo szczerze mówiąc teraz dostać "Poczekajkę" w wersji papierowej graniczy z cudem. Co prawda mam e-booka ale to nie to samo. Poczekam:) I od razu pochłonę wszystkie części:P
    Obecnie skończyłam Poziomkę i jej kontynuację. Szczerze mówiąc to nie wiem co myśleć...

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz jak ja Ci zazdroszczę? No zazdroszczę Ci tego, że dopiero ją przeczytałaś... Ale ja wiem co Cie czeka w Zachcianku... o kochana szykuj się na jeszcze więcej atrakcji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Koleżanka mi kiedyś wspominała o tej autorce, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać książki. Może za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem niezmiernie ciekawa twórczości tej autorki i bardzo się cieszę, że jedna z jej książek jest już w drodze do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. szczerze nigdy nie miałam do czynienia z tym cyklem, ale opis zachęcający ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chociaż nie przepadam za obyczajówkami, tę tak zachwalasz, że aż sięgnęłabym po nią teraz, w tym momencie... Będzie musiała niestety poczekać, ale ją dorwę kiedyś. I będzie na Ciebie :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm... Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do tej serii, dlatego pomimo tak zachęcającej recenzji (cała kipi Twoim entuzjazmem") raczej ją sobie odpuszczę, może w przyszłości się skusze.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy