czwartek, 5 kwietnia 2012

Camilla Läckberg - Syrenka

Camilla Lackberg jest szwedzką pisarką powieści kryminalnych, która z wykształcenia jest ekonomistką. Uznawana jest ona za mistrzynię skandynawskiej literatury, a w 2010  roku znalazła się w ścisłej czołówce najlepiej sprzedających się autorów w Europie.

Co skłoniło mnie do zapoznania się z twórczością p. Lackberg? Z całą pewnością pozytywne recenzje, które dość często pojawiają się na wielu blogach i portalach tematycznych. Niekiedy różniły się one od siebie znacznie, jednak w głębi każdej z nich odnalazłam coś, co mnie zaintrygowało i tym samym zachęciło do zapoznania się z poszczególnymi tomami cyklu. W między czasie mój zapał został wzmocniony dzięki udanym spotkaniom z dziełami takich autorów jak: Stieg Larsson, czy Hakan Nesser. Obaj w moim przekonaniu byli świetni, więc z pozytywnym nastawieniem wyruszyłam w kolejną, nieznaną mi podróż. Nie mogłam się doczekać chwili, w którym na własnej skórze przekonam się o talencie szwedzkiej pisarki. Lekki niepokój wiązał się jedynie z tym, że rozpoczynam czytanie tego cyklu od tomu numer sześć. Nie wiedziałam więc, czy ma on dużo wspólnego z poprzednimi częściami, czy też nie. Wyszłam jednak z założenie, że skoro w przypadku serii o HP dałam radę ze skakaniem po tomach, to i tym razem mi się to uda. 

"Syrenka" jest książką, która przedstawia swoim czytelnikom niebezpieczne przygody mieszkańców Fjallbace - niewielkiego miasteczka, w którym dość często dochodzi do podejrzanych zdarzeń. Tym razem policja musi rozwiązać zagadkę tajemniczego zniknięcia mężczyzny, którego ciało zostaje znalezione przez przypadkowego przechodnia, w skutym lodem jeziorze. Sprawa od samego początku nie należy do najłatwiejszych. Stróżowie prawa robią co w swojej mocy, by choć trochę zbliżyć się do prawdy, która pozwoli im na schwytanie przestępcy. Nie mija jednak zbyt wiele czasu, a do Patrika dochodzą kolejne druzgoczące wieści. Okazało się bowiem, że do dobrego przyjaciela zamordowanego, zaczynają przychodzić anonimowe listy z pogróżkami. Czy uda im się zapobiec tragedii? Do czego doprowadzą policję kolejne tropy? Jakie tajemnice zostaną odkryte i do jakich wniosków doprowadzą ludzi, którzy odpowiedzialni są za całość śledztwa?

Camilla Lackberg stworzyła powieść, która niejednokrotnie mnie zaskoczyła i sprawiła, że po moich plecach przeszły ciarki. Oczywiście nie mogę ich porównać do poprzednich tomów cyklu, jednak z całą pewnością pozostanie w moich myślach na znacznie dłużej, niż mogłoby na to wskazywać krótkie chwile, które spędziłam z lekturą tej powieści w poniedziałkowy i wtorkowy wieczór. Całość utworu została napisana tak lekkim stylem, że ani razu nie odczułam potrzeby by choć na kilkadziesiąt minut odłożyć ją na półkę. W moim przypadku było zupełnie inaczej i gdyby nie to, że muszę wstawać o świcie, to nikt i nic, nie zmusiłby mnie do zaprzestania czytania "Syrenki" dopóki nie uświadomiłabym sobie, że nastał koniec opowieści. Nie mogę się już doczekać kolejnego spotkania z twórczością tej autorki. Jestem bardzo ciekawa, czym zaskoczy mnie tym razem.

Omawianą w dniu dzisiejszym książkę, chciałabym polecić miłośnikom tego typu literatury. Jestem niemalże pewna, że odnajdziecie w niej wszystko to czego poszukujecie w powieściach kryminalnych. W przypadku prozy tworzonej przez Camille Lackberg, Mole Książkowi nie mają czasu na nudę. Bez przerwy coś się dzieje, a każda kolejna zagadka uniemożliwia nam powrót do rzeczywistości. Po raz kolejny przekonałam się o tym, że Skandynawowie są mistrzami w pisaniu kryminałów. Strasznie żałuje, że dużo wcześniej nie udało mi się zapoznać z ich twórczością.

Wyd. Czarna Owca, czerwiec 2011
ISBN: 978-83-7554-310-0
Liczba stron: 488
Ocena: 8/10

11 komentarzy:

  1. Brzmi intrygująco, ciekawa recenzja...więc czemu by nie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam pierwszą część i podobała mi się, więc pewnie kiedyś dojdę do 6., bo wolę jednak czytać po kolei :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię tę serię. Czytałam dopiero dwie części, ale kolejne już czekają na mojej półce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam!! zresztą od czasów Larssona modne stały się te kryminały. chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie ją przedstawiłaś, chętnie przeczytam. =) Ale jednak ja serię chyba zacznę od pierwszej części, tak jakoś zawsze wolę od początku. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej części jeszcze nie czytałam, ale już mam i czeka na wolną chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach, cała seria ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem do końca przekonana, ale może kiedyś jak będę miała okazję to sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. o tej książce słyszałam dużo dobrego, jednak mimo to nie miałam jeszcze okazji się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam jeszcze ani jednej książki tej autorki, sama nie wiem jak to się stało :) ale niedługo planuję to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy