sobota, 7 kwietnia 2012

Rick Riordan - Klątwa Tytana

Rick Riordan jest wybitnym amerykańskim pisarzem, który już od kilku lat sukcesywnie tworzy powieści kryminalne, a także powieści dla młodzieży z gatunku fantasy. Niegdyś studiował na Uniwersytecie stanu Teksas, specjalizując się w historii i anglistyce. Przez lata pracował jako nauczyciel, jednak sławę przyniosła mu bestsellerowa seria powieści dla młodzieży, która odniosła niewielki sukces na całym świecie.  

Po wydarzeniach, które miały miejsce w "Morzu Potworów", przyszedł czas aby Percy i jego przyjaciele zmierzyli się z kolejnymi przeciwnościami losu. Tym razem młodzi herosi muszą połączyć swe siły ze społecznością Łowczyń, które w obliczu zagrożenia, mają zamiar wyruszyć na odsiecz swojej patronki, bogini Artemidy. Podróż ta niesie za sobą wiele strat, a także zwrotów akcji, które wymagają od bohaterów niekończącej się uwagi i bezgranicznego zaufania do siebie nawzajem. Spotykają oni bowiem na swojej drodze wiele potworów, które znane im były jedynie z nauk, które pobierali w Obozie Herosów. Wojna zbliża się nieuchronnie, a przewodniczący tytanów odzyskuje swoje siły, dzięki swoim uniżonym sługom. Jak potoczą się dalsze losy grupki przyjaciół? Czy herosom i Łowczyniom uda się uwolnić boginię łowów i Annabeth?

"Klątwa Tytana" to powieść, która znacznie różni się od swoich poprzedniczek. Było w niej znacznie mniej mitologii i faktów z życia poszczególnych bogów, które dość obficie pojawiały się w "Złodzieju Pioruna" i "Morzu Potworów". Tym razem autor zabiera nas w podróż po nieznanych zakątkach Stanów Zjednoczonych, która nie pozwala nam zapomnieć o zbliżającej się nieuchronnie bitwie. Nikt tak naprawdę nie zna dnia ani godziny. Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze nieufność bogów wobec Percy'ego i córki Zeusa, którzy jako dzieci członków Wielkiej Trójki posiadają niewyobrażalną moc. Kogo spośród nich wskazała wyrocznia? Co wspólnego z zaistniałą sytuacją ma dwójka dzieci, która została odnaleziona podczas jednej z misji? Jak dalej potoczą się losy młodych herosów? Jakie decyzje podejmą Olimpijczycy? Czy los Obozu Herosów został już przesądzony?

Rick Riorda stworzył książka, która zaskakuje swoich czytelników niemalże na każdym kroku. Opowiedziana przez amerykańskiego autora historia, stanowi doskonałą mieszankę elementów grozy, rozrywki i nauki, która w dzisiejszych czasach jest bardzo ważna. Nie wymaga ona od Moli Książkowych wysiłku, który musieli by oni włożyć podczas siedzenia nad podręcznikiem szkolnym. W przypadku tego pisarza, sekret tkwi w umiejętnym przełożeniu fabuły na papier. Niczego więcej nie potrzeba by sięgnęły po nią osoby w różnym wieku. Mój brat czyta całość tej serii już po raz drugi i z prawdziwą ulgą przyjął fakt, że spodobała się ona także i mnie. Stosunkowo rzadko sięgam bowiem po lektury, które podobają się jemu. W tym przypadku było zupełnie inaczej! Wciągnęłam się w całość utworu i z wielkim smutkiem stwierdziłam, że przed czwartą częścią tego cyklu, czeka mnie nieco dłuższa przerwa.


Wyd. Galeria Książki, marzec 2010
ISBN: 978-83-928837-7-7
Liczba stron: 312
Ocena: 8/10

 Książkę można nabyć w Księgarni Internetowej:


9 komentarzy:

  1. Jestem po pierwszej części i nie mogę doczekać się kolejnych bo bardzo podoba mi się w jakim stylu pisze autor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że miałam duże obawy przed sięgnięciem po książki Riordana. Najpierw obejrzałam film, który mi się spodobał a potem jakoś poszło z książkami.

      Usuń
  2. O Riordanie słyszałam już nie raz, ale jakoś nadal się waham, pomimo tylu pozytywnych opinii.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja musiałabym się zapoznać z tym autorem jak i z jego cyklem książek ;)

    P.S. Składam Ci najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Zmartwychwstania Pańskiego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie zabierz się za tego autora.

      Ja również życzę Ci wszystkiego dobrego ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam książki Riordana, wszystkie trzy serie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chwilowo miałam okazję zapoznać się jedynie z 3 tomami Percy'ego. Gdy skończę całość to wtedy zabiorę się na kolejne.

      Usuń
  5. Uwielbiam całą serię o Percym!

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy