wtorek, 5 maja 2015

Jennifer Estep - Tajemnice Gwen Frost

Niewątpliwie świat książek rządzi się własnymi prawami. W obrębie każdego z gatunków literackich mamy więc do czynienia z różnego rodzaju modami, które wpływają na tematykę poruszaną przez autorów w swoich powieściach. W chwili obecnej na tak zwanym topie są więc cykle dla młodzieży przedstawiające Molom Książkowym wizję świata w przyszłości, ale również i serie, które poprzez swoją treść nawiązują do mitologii. Na całe szczęście tych ostatnich jest znacznie mniej i na moim celowniku prócz książek Ricka Riordana, znalazła się tylko ubóstwiana przez miliony nastolatek "Akademia Mitu". Pierwsze tomy tego cyklu wywarły na mnie ogromne wrażenie, więc gdy tylko na polskim rynku wydawniczym pojawiła się jego trzecia część, zorganizowałam ją sobie i czym prędzej zabrałam się za lekturę "Tajemnic Gwen Frost"

Ferie zimowe w Akademii Mitu zaczęły zbliżać się ku końcowi, więc główna bohaterka wraz z innymi uczniami szkoły postanowiła udać się do muzeum, by zdobyć materiały potrzebne jej do odrobienia zaległych prac domowych. Niespodziewanie budynek ten zostaje zaatakowany i choć, że Gwen oraz jej przyjaciele nie odnieśli w tym starciu większych obrażeń to i tak część młodzieży zginęła na miejscu. Cyganka nie potrafi poradzić sobie z zaistniałą sytuacją i tym bardziej oskarża się o to, że miecz schowany przez jej matkę nadal nie został odnaleziony. Niepokojący wydaje się również fakt, iż na terenie akademii znajduje się osoba, która należy do grona wspomnianych wcześniej żniwiarzy chaosu. Żeby tego było mało: uratowany przez Gwen Fenrir odnajduje ją, a i w życiu prywatnym dziewczyny ciągle coś się dzieje, więc nie ma ona nawet chwili wytchnienia na to, by na spokojnie zastanowić się nad dalszym planem działania...

"Akademia Mitu" to zdecydowanie jedna z tych serii, którą będę polecać jeszcze przez wiele lat. Przypadła mi ona do gustu już po kilkudziesięciu przeczytanych stronach i od tamtej pory z wielką niecierpliwością oczekuję na premiery kolejnych tomów tego zaskakującego i pełnego napięcia cyklu. Wydaje mi się, że do tej pory nie znalazłam w nim większych mankamentów oraz nieścisłości, które w istotny sposób wpłynęłyby na negatywny odbiór tej historii, a wręcz przeciwnie. Jennifer Estep zadbała o to, by wszystko w tworzonych przez nią książkach miało logiczne wytłumaczenie i jednocześnie nie można byłoby nudzić się w jej towarzystwie. Zapewne miałam do czynienia z jakimiś drobnymi niedociągnięciami, ale przecież przydarzają się one najlepszym, więc nie widzę potrzeby, by w przypadku tej powieści wywlekać je na wierzch. "Tajemnice Gwen Frost" czytałam krótko po premierze i jestem pewna, że jeszcze nie raz powrócę do poznanych w niej bohaterów oraz ich niebezpiecznych przygód. Z niecierpliwością wypatruję kolejnych dwóch tomów tej serii, które nie wiadomo kiedy trafią na polski rynek wydawniczy, choć z tego co wiem zostały już wydane zagranicą, ale coś mi się wydaje, że zanim się doczekam to moja ciekawość przymusi mnie do zapoznania się z nimi w oryginale, a to z kolei może okazać się naprawdę fajnym doświadczeniem. Zwłaszcza, że poziom znajomości przeze mnie języków obcych jest raczej niski i póki co nie zapowiada się, by miało się coś zmienić.

Cykl ten chciałabym polecić Molom Książkowym w różnym wieku. Wydaje mi się, że jest on na tyle plastyczny i ciekawy, że powinien on przypaść do gustu nie tylko nastoletnim czytelnikom, ale i również tym dojrzalszym. Gwarantuję wam, że przeżyjecie niezapomnianą przygodę w towarzystwie naprawdę zacnych bohaterów i ani przez chwilę nie poczujecie się znudzeni. Żeby nie przedłużać powiem jeszcze tylko tyle, że jestem wręcz oczarowana szatą graficzną tej serii, a największe wrażenie zrobiły na mnie rzecz jasna same okładki, które pomimo swojej prostoty są wprost przepiękne. Takich okładek życzyłabym wszystkim autorom, choć jak wiadomo to nie one są w tej branży najważniejsze i na pierwszym miejscu powinna znajdować się sama treść.


Moja ocena: 9/10

23 komentarze:

  1. Niezbyt lubię "Akademię Mitu", dla mnie jest raczej serią bardzo przeciętną. Jednak o gustach się nie dyskutuje i fajnie, że Ci się podoba :)

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłabym kilka gorszych serii, choć w moim odczuciu ta stoi na dość wyrównanym poziomie. Oczywiście szanuję Twoje zdanie :)

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę o tej serii i choć nie wiem, czy to są do końca moje klimaty, chyba mnie do niej przekonałaś;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie przeczytasz to się nie przekonasz. Może nie w najbliższym czasie, ale jeśli kiedyś znajdziesz wolną chwilkę to polecam :)

      Usuń
  3. A ja jakoś nieszczególnie podchodzę do tej serii, chociaż nie mówię ostatecznego nie ;) Może kiedyś.

    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już o tym cyklu i jeśli tylko będę miała okazję, to na pewno przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię panią Estep :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ją uwielbiam, choć jeszcze nie mialam okazji zapoznać się z drugą serią, która wyszła spod jej pióra. Szkoda tylko, bo w Polsce został wydany jedynie jej pierwszym tom

      Usuń
  6. Uwielbiam książki Ricka Riordana, ich tematykę. Nie słyszałam nigdy o "Akademii mitu", ale bardzo mnie zachęciłaś. Mam nadzieję, że natknę się o tę serię jak najprędzej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rick Riordan jest mistrzem pisania o mitologii, chociaż seria egipska jakoś nie za specjalnie przypadła mi do gustu. Strasznie się wynudziłam :)

      Usuń
  7. Nie słyszałam jeszcze o tej serii, ale wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Serii nie poznałam jeszcze choć myślę, że mogłaby mi się spodobać mimo że do młodzieży już dawno nie należę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj bo to nie wiek tak naprawdę jest wyznacznikiem tego, czy książka może się podobać, czy nie :))

      Usuń
  9. Riordana uwielbiam :) Choć teraz jak przeczytałam już "Zagubionego Herosa" to troszkę...hmm utknęłam na tej nowej serii i koncepcji. Poprzednia seria - ją po prostu pochłaniałam. Mam jeszcze wszystkie Kroniki Rodu Kaine - więc może za nie się teraz zabiorę? :D
    Co do Akademii Mitu - czytałam wszystkie tomy, które u nas wydano. I nie mogę się już doczekać następnych. Zawsze przyjemnie mi się to czyta i chętnie wracam do tej serii, gdy pojawia się jej nowy tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zagubiony heros" podobał mi się, jednak w ten cykl trzeba się dobrze wczytać, by niczego nie pogubić. A Kroniki Rodu Kaine w ogole mi się nie podobały.

      Usuń
  10. Sama czytałam tylko pierwszą część Akademii Mitu i pamiętam, że mi się podobała. Narobiłaś mi smaka na poznanie tej serii od nowa, najlepiej od początku. Tylko, eh, skąd wziąć książki...?
    Kasą przed wakacjami wolę nie szastać, a w bibliotece nie ma :( czy tylko ja z Moli Książkowych mam takie problemy? ;)
    Dzięki za przypomnienie mi o serii.
    Pozdrawiam cieplutkoo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wydawnictwo nie wydało tych książek w formie e-booków? Ojjj a podobne dylematy i mi zawsze towarzyszą. Zabieraj się za AM jak najszybciej się da.

      Usuń
  11. Nie przepadam za tego typu młodzieżówkami, zwyczajnie nie czuję się dobrze w takich książkach, raczej nie sięgnę po tę serię, ale fajnie, że Tobie się podobało :) Ciekawa recenzja, będę polecała młodszym czytelnikom :) Pozdrawiam, miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy lubi coś innego, choć nie powiem. Czasami warto się odmóżdżyć i wtedy właśnie sięgam po tego typu cykle.

      Usuń
  12. jakoś nie ciągnie mnie do tej serii, a dość niskie opinie mnie jeszcze bardziej zniechęcają.
    może kiedyś, po zdobyciu jej w bibliotece, przeczytam tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy