poniedziałek, 16 maja 2011

Susan Wiggs - Obudzić szczęście

Susan Wiggs jest pisarką, która posiada na swoim koncie spory dorobek literacki, a także wierne grono fanów. Na co dzień działa w miejscowym kółku literackim i żywo interesuje się problemami lokalnej społeczności. W wolnych chwilach lubi długie spacery, zajmuje się amatorsko fotografią i jeździ na nartach. Do największych sukcesów autorki możemy zaliczyć fakt, iż trzykrotnie została laureatką nagrody RITA, a jej książki przetłumaczono na kilkanaście języków.

Obudzić szczęście opowiada czytelnikom historię kobiety o dwóch obliczach. Na pozór jest ona szczęśliwą i pełną życia osobom, która posiada interesującą pracę, a także męża, z którym nie potrafi porozumieć się już od dłuższego czasu. Cała szopka trwa do momentu, w którym Sarah dowiaduje się o niewybaczalnej zdradzie swojego wybranka. Nie widząc innego wyjścia, bohaterka pakuje swoje rzeczy i czym prędzej udaje się do rodzinnego miasteczka w Kalifornii. To właśnie w nim odbudowuje poczucie własnej wartości i jednocześnie odnawia więzi, które łączyły ją z tamtejszymi ludźmi. Kiedy zaczyna wierzyć, że wszystko może się jeszcze ułożyć, bohaterka odkrywa, że jest w ciąży ze swoim byłym mężem...

Susan Wiggs stworzyła powieść, która jest w stanie zainteresować Moli Książkowych profesjonalną oprawą graficzną ale i także samą zawartością. Przedstawione w niej wydarzenia są na tyle realne, że bez problemu mogłyby przydarzyć się każdemu z nas. Dzięki temu omawiana w dniu dzisiejszym pozycja literacka, przyciąga do siebie jeszcze większe grono odbiorców, którzy pomimo przeciętnego pomysłu na fabułę, uzależniają się od niej już po kilkunastu przeczytanych stronach. 

Obudzić szczęście z czystym sumieniem chciałabym polecić wszystkim tym, którzy lubują się w tego typu literaturze. Bez wątpienia odnajdziecie w niej wydarzenia, które w większym lub mniejszym stopniu pozwolą Wam na utożsamienie się z główną bohaterką, a także sprawią, że samodzielnie zaczniecie szukać wyjścia z niektórych sytuacji. Być może nie wszystkie z występujących postaci przypadną do gustu swoim czytelnikom, jednak każda z nich wnosi do całości książki jakieś określone wartości. Wspólnymi siłami tworzoną one niezwykle udany zespół, którego nie sposób rozdzielić.


Wydawnictwo Mira, kwiecień 2011
ISBN: 978-83-238-7779-0 
Liczba stron: 444 
Ocena: 7/10 

20 komentarzy:

  1. Sporo pozytywnych opinii o tej książce czytałam i jak widzę, Ty również zachwalasz. Chętnie ją przeczytam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja także jestem pod urokiem tejże powieści. ,,Obudzić szczęście'' idealnie trafił w mój gust czytelniczy..

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie bardzo ciekawi jak bohaterka wyjdzie z tego problemu. Z jednej strony mąż ja zdradził, ale z drugiej będzie ojcem dziecka.
    Przeczytam, żeby poznać zakończenie tej historii :) Recenzja też zrobiła swoje :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam już ostatnio pozytywną recenzję tej książki, chętnie po nią sięgnę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Już trzeci raz w ciągu dnia dzisiejszego mówię tej książce (wprawdzie nie sakramentalne, ale zawsze) "tak" :D. Potrzeba mi będzie kiedyś lekkiej, wciągającej lektury, a "Obudzić szczęście" będzie pierwsze w kolejce ;).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka przypomina mi jedną książkę... taką, gdzie kobieta siedzi tyłem do "obiektywu" na piasku, ale nie pamiętam tytułu..
    W każdym razie recenzja zdecydowanie zachęcająca do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie mam ochoty na taki... romansik

    OdpowiedzUsuń
  9. póki co przeczytałam same pozytywne opinie tej książki.. co mnie cieszy, bo stoi ona na mojej półce. Wiesz jednak, że staram się nie sugerować więc wybacz, ale za bardzo się nie wczytywałam w twoją recenzję kochana :) Ale jak już wstawię moją recenzję (strach się bać kiedy to będzie bo wyjść nie mogę z zapaści czytelniczej...) to wspomnij się i przeczytam Twoją opinię dokładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się ta książka pod tym względem, że jest taka realna. Bohaterka jest zwyczajną kobietą, której małżeństwo nie było zbyt udane. A to w dzisiejszych czasach jest jakąś przerażającą normą.

    Sama książka chodzi za mną już od dawna, tak samo jak "Z ciemnością jej do twarzy". Wniosek jest jeden: Muszę ją przeczytać, bo inaczej nie da mi spokoju.

    Pozdrawiam, Klaudyna. [zeswiatafantazji.blog.onet.pl]

    OdpowiedzUsuń
  11. Lenka, fajna recenzja;) Co do książki, też już jej lekturę mam za sobą, na początku przypuszczałam, że nie będzie to opowieść, która mnie urzeknie. A jednak stało się inaczej i to mnie bardzo cieszy:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka... zwyczajna, ale i tak skutecznie mnie przyciągnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam ostatnio tyle pozytywnych recenzji tej książki, że sama zaczęłam się zastanawiać, co jest w niej tak magicznego - i we wszystkich recenzjach pojawia się wspólny element - pozornie lekka lektura, która jednak niesie ze sobą ważne wartości. To wystarczy, by mnie zachęcić ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię tego typu literaturę. Wszak nie można cały czas czytać literatury wysokich lotów i trzeba od czasu do czasu się wyluzować - właśnie taką książką.

    Okładka jest moim zdaniem świetna. Ale to pewnie dlatego, że uwielbiam wakacyjne klimaty ;)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. http://miqaisonfire.wordpress.com/wakacyjna-wymiana/
    Zachęcam do wzięcia udziału w wakacyjnej wymianie książkowej :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Sama nie wiem. Zbyt chętnie tego typu literatury nie czytam, ale skoro polecasz...

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka wydaje się taka sobie. Dobra na nudne dni. Chociaż przyznam, że tytuł przyciąga uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  18. o możliwe że książkę przeczytam, jeszcze się z nią nie spotkałam, ale mam nadzieję, że będę miała okazję niebawem. pozdrawiam i zapraszam do mnie: voyageaveclivre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy