wtorek, 27 września 2011

Cassandra Clare - Miasto popiołów

Cassandra Clare jest amerykańską autorką, która przyszła na świat 21 lipca 1973 roku w Teheranie. W trakcie swojego życia kilkukrotnie zmieniała kraj zamieszkania, skończyła liceum Los Angeles, a także podjęła pracę w Nowojorskiej redakcji. Pisanie swojej debiutanckiej powieści rozpoczęła ona w 2004 roku, a niespełna trzy lata później została ona opublikowana przez jedno z amerykańskich wydawnictw.

Po wydarzeniach mających miejsce w pierwszym tomie, Clary wraz ze swoimi przyjaciółmi ponownie musi zmierzyć się z przeciwnościami losu, które zbliżają się do nich z zawrotną prędkością. Valentine po raz kolejny wciela w życie plan, który ma na celu zapewnienie mu władzy absolutnej. Mniej więcej w tym samym czasie Jace zostaje wyrzucony z domu przez rodziców przyjaciół własnego ojca. Sądzą oni bowiem, iż stanowi on doskonałe źródło informacji dla krążącego wokół nich wroga. Z każdą godziną sprawy wyglądają coraz poważniej i nic nie wydaje się już takie jak wcześniej. Bohaterowie zostają wystawieni na poważną próbę i wszystko wskazuje na to, że wojna między nadprzyrodzonymi stworzeniami zbliża się w zawrotnym tempie. 

Po "Miasto  popiołów" sięgnęła niedługo po tym, jak zakończyłam czytanie pierwszego tomu "Darów Anioła". Książka ta zauroczyła mnie do tego stopnia, że przez kilka kolejnych godzin nie mogłam odpędzić się od lektury napisanej przez Cassandrę Clare. Z każdą przeczytaną stroną losy młodych Łowców intrygowały mnie coraz bardziej i nie mogłam odmówić sobie tej przyjemności by pochłonąć ją jednym tchem. Amerykańska autorka po raz kolejny zaskakuje swoich czytelników błyskotliwym pomysłem na rozpisanie całości fabuły. Nie przeszkadzają jej przy tym fantastyczni bohaterowie, których obiera sobie coraz większa liczba współczesnych pisarzy. 

W drugim tomie cyklu akcja znacznie nabiera tempa i dzięki temu Mole Książkowi mają ręce pełne roboty. Niemalże na każdym kroku autorka zaskakuje odbiorców informacjami na temat świata nadprzyrodzonych i tym samym pokazuje im, iż z na pozór banalnego tematu można stworzyć naprawdę ciekawą pozycje literacką. Oprócz potyczek między nienawidzącymi się stworzeniami, pisarka ukazuje nam również problemy, które są obecne w naszym życiu od zamierzchłych czasów. Nieodwzajemnione miłości, homoseksualizm, czy kazirodcze miłości są czymś czego może doświadczyć każdy z nas. Być może nie na własnej skórze, a w gronie znajomych ale zawsze. Reakcje społeczeństwa niejednokrotnie ranią uczucia osób zainteresowanych, jednak najważniejsze jest to by zaakceptować samego siebie i nie dopuścić do autodestrukcji spowodowanej opinią innych. 

"Miasto popiołów" jest ponadto lekturą, którą czyta się łatwo, lekko i przyjemnie. Niewątpliwie Cassandra Clare ma dryg do pisania tego typu powieści i mam nadzieję, że w niedalekim czasie na polskim rynku ukażą się kolejne powieści jej autorstwa. Co prawda czekają na mnie jeszcze dwie pozycje, które wypłynęły spod jej pióra, jednak nie mogę się już doczekać chwili, w której wezmę w swoje ręcę kolejne tomy tejże lektury. 


Wydawnictwo MAG, październik 2009
ISBN: 978-83-7480-135-5
Liczba stron: 442 
Ocena: 8/10 

Książka jest dostępna w Księgarni Internetowej AMAZONKA:



14 komentarzy:

  1. Książki pani Clare, są niesamowite :D Życzę Ci szybkiego sięgnięcia po Miasto Szkła bo moim zdaniem to najlepsza część :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bardzo mi się podobało :) Autorka ma talent do magicznego, "urokliwego" przedstawiania dość oklepanych schematów xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wszystko co dostałam jej autorstwa :) Uwielbiam ją !

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy zaczytują się w tej serii wiec chyba muszę ja wziąć się za czytanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cassandra Clare jest jedną z moich ulubionych autorek. Przyznam, że początkowo byłam sceptycznie nastawiona do "Darów anioła", jednak już po kilku stronach całkowicie zmieniłam zdanie. Podoba mi się sposób w jaki Caasandra kreuje postacie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dużo słyszałam o tej serii, ale jakoś nigdy się za nią nie zabrałam, chyba będę musiała to zmieniać :}

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja przeczytałam pierwszą dawno temu i coś nie potrafię się zabrać za resztę. A też mi się bardzo podobało. Więcej czasu na czytanie by się przydało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No to zobaczymy, właśnie 3 części przytargałam z biblioteki :)) Mam nadzieję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też mi się podobała ;)
    Czekam na recenzje 3 cześci ,bo jej jeszcze nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka w planach, jak i cała seria, która jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  11. Te książki wydają się być naprawdę fajne, muszę się wkońcu za nie zabrać i je przeczytać;D Zapraszam Cię na mój blog z recenzjami książek;) {centerbook}

    OdpowiedzUsuń
  12. Mogłabym ruszyć tyłek i sobie odnowić część pierwszą, bo już nie pamiętam co z czym się je ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. słyszałam już wiele dobrego na temat tej serii, ale obecnie nie mam już sił [ani czasu] zaczynać kolejny cykl. swoją drogą ciekawe, dlatego każda książka dla młodzieży musi teraz mieć kilka tomów?

    OdpowiedzUsuń
  14. Dopiero skończyłam czytać "Miasto kości" i zaczęłam czytać "Miasto Popiołów" - mam nadzieję że podobnie jak Tobie i mnie druga część przypadnie do gustu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy