niedziela, 25 marca 2012

Top10: ulubione wydawnictwa

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.
Dziś przyszła pora na... Dziesięć ulubionych wydawnictw!


Muszę przyznać, że wybór był dość trudny. Istnieje w Polsce wiele wydawnictw, które oferują nam wartościowe książki. Każdy znajdzie wśród nich coś dla siebie, więc nie musimy się martwić, że w pewnym momencie literatury nam zabraknie. Postanowiłam jednak wyróżnić kilku wydawców, którzy w szczególny sposób, przyczynili się do rozwoju czytelnictwa w moim domu.


1. Nasza Księgarnia -  dzięki nim poznałam wiele wartościowych serii, do których bez wątpienia mogę zaliczyć: "Akademię Wampirów", "Cukiernie pod Amorem", a także "Zbliżenia" i "Babie lato". W tym miejscy powinnam podać jeszcze kilkanaście innych tytułów, jednak ograniczmy się do tych czterech.

2. Prószyński i S-ka - gdyby nie to wydawnictwo, nigdy nie poznałabym twórczości mojej ulubionej autorki. Jodi Picoult jest dla mnie geniuszem w tym co robi i mam nadzieję, że tak zostanie jeszcze przez długie lata.

3. Papierowy Księżyc - muszę przyznać, że poznałam je przez czysty przypadek, jednak rozkochali mnie w sobie dzięki książkom Jacka Ketchuma.  

4. Albatros - za twórczość Nicholasa Sparksa, którą ostatnimi czasy bardzo cenię, a także Katarzynę Michalak, która dość skutecznie uzależniła mnie od siebie. 

5. Czarna Owca - kryminały skandynawskie w ich wykonaniu są po prostu niezastąpione. Uwielbiam poznawać nowych autorów, którzy prócz ciekawie skonstruowanej fabuły, oferują nam także bogaty warsztat pisarski.

6 i 7. Media Rodzina i Dolnośląskie - oba te wydawnictwa są dla mnie niezwykle ważne. "Harry Potter" skłonił mnie do przeczytania książki dla własnej przyjemności. Nie było to łatwe, jednak z biegiem czasu zakochałam się w tym cyklu i przez kilka następnych lat - na zmianę czytywałam poszczególne jego części. W 2009 nadszedł czas na erę sagi "Zmierzch" i wtedy moja przygoda z literaturą rozpoczęła się na dobre.

***
No i to by było na tyle, jeśli chodzi o te najulubieńsze wydawnictwa. Do tej grupy mogłabym jeszcze dołączyć: Świat Książki, Muzę (za książki Zafona), a także Otwarte i jeszcze kilka innych. Postanowiłam się jednak skupić na tych, po których pozycje sięgam najczęściej. Mam nadzieję, że w najbliższym czasie będę mogła, dołączyć do tej listy kolejnych wydawców. Dzięki MAGowi, Juguarowi i kilku innym, czytać nauczył się mój Brat :)

A jakie są Wasze ulubione wydawnictwa?

19 komentarzy:

  1. Dla mnie również Papierowy Księżyc było niespodziewanym i rewelacyjnym odkryciem:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Wyd. Papierowy Księżyc podoba mi się zarówno oprawa graficzna książek, jak i dobór lektur, które proponują czytelnikom. Jack Ketchum jest moją największą miłością. Szkoda tylko, że część jego książek zostało wydanych w Replice, za którą z kolei nie przepadam,

      Usuń
  2. Mam podobnie. Kiedyś nie zwracałam uwagi na to jakich wydawnictw czytam książki, interesowały mnie same tytuły. Teraz ze względu na etykiety na blogu zaczynam powoli, powoli widzieć czyje książki trafiają do mnie najbardziej. Prószyński, Czarną Owcę i Media Rodzina cenię z tych samych powodów co Ty. Dodałabym tu jeszcze Wilgę i przede wszystkim Znak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie przeważa NK i ostatnimi czasy Czarna Owca, choć przy wyborze lektury nie sugeruję się nazwą wydawnictwa, a raczej staram się tego nie robić.

      Usuń
  3. Cieszę się, że w tym spisie nie znalazło się wydawnictwo Amber, ponieważ jestem już do niego "lekko" uprzedzona. Każda wydana przez nich książka opiera się na tych samych schematach, dlatego można powiedzieć, że spod ich skrzydeł nie pojawia się nic godnego uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo pomyślałam, gdy zastanawiałam się nad wybraniem tych kilku wydawnictw. Książki Wyd. Amber były fajne przed laty. W chwili obecnej skupiają wokół siebie głównie romanse paranormalne, które niczym się od siebie nie różnią. Przez to wielu czytelników ignoruje inne powieści, które zostały wydane pod ich kierownictwem. Szkoda, że to nie one są u nich promowane.

      Usuń
    2. A mi w Amber bardzo podoba się wydanie dzieł Tolkiena, które uważam za bardzo godne uwagi ;)
      A co do pozostałych pozycji, to fakt - większość schematycznych, chociaż i wśród nich można znaleźć perełki :) Ja np. pokochałam "Świat Nocy" L. J. Smith.

      Usuń
  4. Bardzo lubię Naszą Księgarnię i Prószyński i S-ka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To niesamowicie miłe znajdować swoje nazwisko w Top10. Dziękuję. :*

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie kilka Twoich typów pokryłoby się z moimi. Natomiast jakoś niespecjalnie planuję robić taki ranking - co chwila to się zmienia :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tu ładnie po zmianach ;)

    Hmmm... Widzę, że jak się zabiorę za moją dziesiątkę to będzie ociupenkę podobna do Twojej... Nooo dobra, nawet bardzo podobna ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No ja wymieniać moich ulubionych nie będę, bo wstawiałam jakiś czas temu listę na bloga, ale trochę się nasze listy różnią ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo cenię sobie Novae Res, za rzesze debiutantów, których dzięki niemu poznałam, zwłaszcza Asię Bujak i jej prozę ;) Lubię też Oficynę i Znak za bardzo przejrzyste wydania i Prószyńskiego za niesamowite okładki ^^ PS. Widzę, że wiosna tchnęła też życie - nową grafikę w Twojego bloga ;D Bardzo mi się podoba to tło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Novae Res też mają fajne książki, to fakt.
      Dziękuję bardzo! Żebyś wiedziała ile się nad nim męczyłam. Tak to już jest jak niedojda w grafice, musi coś zrobić.

      Usuń
  10. świetny ranking, niektóre pozycje również bym wyszczególniła.

    P.S. jak tam książka ode mnie dotarła???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Mam w domu dwa awiza. Prawdopodobnie jedno z nich dotyczy książki.
      Ja swoich niestety jeszcze nie wysłałam, bo okazało się, że jedna z nich jest na przechowaniu u wujka, ponieważ u mnie już miejsca na książki nie było. Nie miałam kiedy do niego iść ale jutro już to załatwię i w ramach przeprosin dorzucę gratis od siebie.

      Usuń
  11. ok, spoko nic sie nie stało, po prostu martwiłam się, że książka jeszcze nie dotarła - a znając PP to czasm gdzieś zapodzieją książkę. To w takim razie czekam na paczkę od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czarne za fenomenalne reportaże. Znak, Świat Książki, Muza - za powieści i ogólnie pojętą literaturę piękną. Prószyński i Sonia Draga - za thrillery i kryminały.
    Bernardinum za serię "Poznaj Świat"
    Jakoś tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też znalazłyby się niektóre z podanych przez Ciebie wydawnictw, ale muszę przyznać, że o Czarnej Owcy jeszcze nie słyszałam i aż musiałam sprawdzić moją biblioteczkę - nie mam nic od nich. Ale widzę, że chyba warto zapoznać się z ich ofertą.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy