poniedziałek, 25 czerwca 2012

Anna Zielińska-Elliott - Haruki Murakami i jego Tokio

Anna Zielińska-Elliott jest absolwentką warszawskiej japonistyki i tłumaczką współczesnej literatury japońskiej, z której zrobiła także doktorat. Mieszkała w Tokio przez 5 lat i często wraca do Japonii. To tam jako studentka odkryła utwory Murakamiego, gdy w 1987 roku ukazał się bestseller "Norwegian Wood". Lubi podróże, książki i dobre jedzenie.

"Haruki Murakami i jego Tokio" to książka, do której przeczytania skłoniła mnie znajomość utworów napisanych przez japońskiego pisarza. Co prawda nie było ich zbyt wiele, jednak po zapoznaniu się z nimi, utwierdziłam się w przekonaniu, że na tym moja przygoda z tym autorem się nie skończy. Muszę przyznać, że na samym początku podchodziłam dość sceptycznie do książki stworzonej przez Annę Zielińską-Elliot. Zupełnie nie wiedziałam, czego powinnam się po niej spodziewać i ile czasu będę musiała poświęcić na zapoznanie się z nią. W praktyce okazało się jednak, że moje zmartwienia były bezpodstawne i z wielką przyjemnością oddałam się chwilom, które wywołały we mnie wiele uśmiechu i zadowolenia. Nie wykluczone, że w najbliższym czasie sięgnę po kolejne utwory Murakamiego, do których przeczytania zachęcam Was już teraz. 

Anna Zielińska-Elliott zabiera nas w niezwykłą podróż po miejscach, które znane nam są z poszczególnych utworów japońskiego pisarza. Krok po kroku spacerujemy po ulicach i to od nas zależy, jak dalej potoczą się nasze losy. Do dyspozycji mamy bowiem fragmenty książek, do których odwołuje się autorka książki, historyczne wiadomości dotyczące danej atrakcji turystycznej, a także praktyczne informacje dla osób, które w najbliższej przyszłości chciałyby się udać do bajecznego Tokio. Nasze wrażenia dodatkowo potęguje ogrom zdjęć, które dzięki uprzejmości twórców tego utworu, znalazły się na poszczególnych stronach woluminu. Dzięki temu możemy baczniej przyjrzeć się atrakcjom tego miasta i znacznie lepiej wyobrazić sobie wydarzenia, które miały miejsce w powieściach wymyślonych przez Haruki Murakamiego.

"Haruki Murakami i jego Tokio" to książka, która bardzo wiele mówi nam na temat twórczości znakomitego pisarza, jakim niewątpliwie jest autor kilkunastu znakomitych powieści. To właśnie one skłoniły Annę Zielińską-Elliott do stworzenia przewodnika, który będzie stanowił doskonałą pamiątkę dla wszystkich fanów Murakamiego. Polecam go wszystkim tym, którzy choć przez chwilę mieli okazję obcować z tą literaturą i uznali to spotkanie za udane. Dodatkowo Wydawnictwo Muza uraczyło nas naprawdę pięknym wydaniem, które posiada kilkadziesiąt zdjęć, które w sposób niemalże doskonały komponują się z resztą utworu. Już dawno nie spotkałam się z tak fajnie wyposażoną książką i jestem pewna, ze na kolejną taką sytuację, będę musiała poczekać jeszcze wiele miesięcy. Nie zastanawiajcie się więc, tylko czym prędzej wyruszcie na poszukiwanie tej pozycji literackiej.

Wydawnictwo Muza, kwiecień 2012
ISBN: 978-83-7495-550-8
Liczba stron: 290
Ocena: 9/10

12 komentarzy:

  1. Nie czytałam żadnej książki tego autora, więc zanim sięgnę po ten ''przewodnik'' przeczytam jego inne pozycje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio kupiłam sobie Przewodnik i teraz czeka w kolejce do przeczytania. Ze wstępnego przeglądania stwierdziłam jednak, że jest bardzo fajny i ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze styczności z Murakamim, ale chcę to zmienić. Ze względu na moje zamiłowanie do Japonii po książkę na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, będę musiała to w końcu kiedyś nadrobić, ale tę książkę póki co sobie odpuszczę
    pozdrawiam serdecznie
    miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czuję się stuprocentowo przekonana do książki. Zanim jednak po nią sięgnę, wolałabym poznać wreszcie twórczość Murakamiego. Mam go w planach od dłuższego czasu, ale wciąż odkładam to na później i mijam się z jego książkami. Muszę w końcu zabrać się za ich czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię Murakamiego, czytałam kilka jego książek, a nawet 2 mam na własność (z czego jedna jeszcze nie przeczytana), taki przewodnik autorstwa znakomitej japonistki na pewno wiele wniesie,jeśli chodzi o zamiłowania skierowane do Kraju Kwitnącej Wiśni. Lubię japońskie klimaty, muszę też poczytać więcej niż Murakamiego i "Kobietę z wydm" Abe Kobo.
    O, przypomniała mi się jeszcze "Bezsenność w Tokio" Marcina Bruczkowskiego- perypetie Polaka w tym właśnie mieście, zabawne i ciekawe, polecam. Są tez kolejne tomy tego autora, ale już mniej fajne jak dla mnie.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo że nie czytałam ani jednej książki Murakamiego, chyba jednak zacznę od tego przewodnika :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej pozycji tego autora. Wstyd. Koniecznie muszę to zmienić. Rozejrzę się za tą książką w bibliotece;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam jedną książkę Murakamiego i raczej już po jego twórczość nie sięgnę, dlatego ta pozycja nie bardzo mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem świeżo po "1Q84" i Murakami to chyba odkrycie literackie roku (a przynajmniej walczy z Liberą :)). Pomysł na książkę jest świetny, więc z pewnością zacznę poszukiwania już dziś ;).

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyznam, że ciekawi mnie ten Przewodnik, Murakamiego to się już sporo naczytałam i chętnie zobaczyłabym miejsca, które są wspomniane w jego książkach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nic nie czytałam tego autora, jakoś mnie nie ciągnęło.

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy