środa, 27 czerwca 2012

Ja Wam pokażę (Stosik 11/2012)

Pewna wpływowa Wiedźma postanowiła uraczyć mnie paczuszką, która bardzo mnie ucieszyła. Zupełnie bym się nie spodziewała, że Irenka aż tak bardzo rozochoci się w poszukiwaniu kolejnych tygodniu. Wariatko, wystarczyłaby połowa tych książek! Nie musiałaś się aż tak dla mnie trudzić. Oczywiście bardzo Ci dziękuję za niespodziankę. Zdaję sobie sprawę z tego, że obiecałam Ci fotorelację z pierwszego zdarzenia, jednak nigdzie nie mogłam znaleźć aparatu, a jedyna zaufana osoba, pojechała akurat na kilka dni w plener. Mimo to nie poddałam się, a zdjęcia zrobiłam przy pomocy telefonu mamy, który z kolei odmówił współpracy z kablem USB. Dlatego właśnie zmuszona jestem wstawić jedno zdjęcie, a przy innej okazji postaram się to uzupełnić. 

Oczywiście Irenka nie byłaby sobą, gdyby na kartonie i w środku paczki nie umieściła napisu "Otwierać może tylko Ola". Odkrywcą owych wiadomości stała się oczywiście moja Rodzicielka, która nie czekając na niczyje pozwolenie, zabrała się za rozpakowywanie przesyłki. W efekcie nieco przemieszała mi książki wymiankowe z tymi, które od Irenki pożyczyłam. Najważniejsze jednak było to, że Mama szczęśliwie dotarła do słodkości, a Bujaczek ponownie naświetlił mi swoje złote intencje. Chwała Ci za to!!! Do wykonania miałam również zadanie, z którego się wywiązałam i znalazłam wszystkie karteczki, które do owych książek dołączyła. Trochę się ich naszukałam ale najważniejsze, że ostatecznie wywiązałam się z tego zobowiązania. A o to książki, które od Irenki dostałam w ramach naszej prywatnej wymianki:


Sądzę, że nie ma sensu omawiać każdej z tych pozycji z osobna. Każdą z tych książek pragnęłam zobaczyć na swoim regale i to chyba tyle co na ich temat mam do powiedzenia. Nie mogę się już doczekać chwili, w której będę mogła się w nich zagłębić. Zapowiada się bardzo interesująco... Zresztą zobaczcie sami:

1. "Z tęsknoty za Judy" Anne Cassidy
2. "Wyznania" Anita Shreve
3. "Przekleństwa miłości" Anita Shreve 
4. "Cisza pod sercem" Monika Orłowska
5. "Dobry człowiek" Adrew Nicoll
6. "Ksiądz Rafał" Maciej Grabski
7. "Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy" Maciej Grabski
8. "Nigdy i na zawsze" Ann Brashares
9. "3096 dni" Natascha Kampusch
10. "Milczenie" B.T. Hanika
11. "Kato-Tata. Nie-pamiętnik" Halszka Opfer

W tym miejscu chciałabym gorąco podziękować Irence za cudowny prezent na rozpoczęcie wakacji. Co prawda jeszcze jutro jadę po wyniki dwóch egzaminów, jednak dzięki Tobie nie będzie to aż tak straszne, jak się tego spodziewałam. Pragnę również zwrócić Ci uwagę na to, że da się szybko stosik wstawić. Oczywiście żartuję i zarazem gwarantuję Ci, że następnym razem zemszczę się!!!

A jak to jest z Wami? Czy coś konkretnego wpadło Wam w oko?

69 komentarzy:

  1. Wspaniały stosik! Gorąco polecam "nigdy i na zawsze" oraz życzę miłego czasu spędzonego z książką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem strasznie ciekawa tej książki. Przeczytałam na jej temat wiele plusowych opinii, więc bardzo się cieszę, że Irenka postanowiła mi już sprezentować.

      Usuń
  2. Świetna ta Wasza wymianka. Co tu dużo mówić, praktycznie wszystkie pozycje bym przygarnęła i chętnie przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A pomyśleć, że doszło do niej przez czysty przypadek. Pamiętam, że zawsze chciałyśmy z Irenką aby podczas wymiany u Sabiny, organizatorka nas sparowała. Niestety nie udało się, więc same wpadłyśmy na pomysł, żeby prywatnie się wymieniać. To już jest nasza już druga transakcja, a na Boże Narodzenie przewidujemy następną.

      Co ciekawe! Umawiałyśmy się na znacznie mniejszą ilość książek ale... Gdy rozpoczęłyśmy poszukiwania, to okazało się, że ludzie chcą akurat wymienić tyle tytułów, że nie mogłyśmy się oprzeć. Zresztą jak ja szukałam dla siebie powyższych utworów, to nigdzie ich nie było. Irenka zdziałała cuda!

      Usuń
  3. Cieszę się, że paczuszka Ci się podobała. Szukanie tych książek było bardzo ciekawym zajęciem :D Na nudę nie mogłam narzekać :D

    Egzaminami się nie martw, już Ci mówiłam, że zdasz. ;)

    Co do szybkości wstawienia stosu - ja miałam trochę więcej pracy przy swoim!!

    Życzę owocnego i przyjemnego czytania ;)

    Osobiście polecam "Nigdy i na zawsze" oraz "Cisza pod sercem"


    :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z tą zemstą to nie dramatyzuj :P

      Usuń
    2. Zacznijmy od tego, że w swoim towarzystwie rzadko kiedy się nudzimy. No chyba, że ty akurat zamulisz i trzeba się o Ciebie upominać. :P

      Z egzaminami co ma być to będzie - przekonamy się jutro o 14.30.

      Oj tam, oj tam! Mój jest pod ten właściwi dobrze przygotowany. Wszystkie zdjęcia zrobione na telefonie, tylko je wrzucić.

      Dziękuję za życzenia!

      Zobaczymy w najbliższym czasie. Może wreszcie pokocham Replikę. :)

      A zemsta już niedługo się ziści.

      Usuń
    3. No tak, temu się nie da zaprzeczyć. Z sobą na pewno się nie nudzimy :D Ech... Czy ty kiedykolwiek przestaniesz wypominać mi moje zawieszanie się??

      No to o tej godzinie będę trzymać kciuki :D

      Marudzisz kobieto, wiesz, że ja nie lubię się spieszyć :D

      A proszę! :D

      No jak Ty polubisz Replike to stawiam sobie Tymbarka!

      Ja mam większe prawa do zemsty :P

      Usuń
    4. Nie sądzę, by kiedykolwiek mi się to znudziło ;P

      Ej! Dlaczego sobie masz coś stawiać?

      Ty większe??

      Usuń
    5. Taaaa... Tego się obwiałam. Pozostaje mi zbywać to milczeniem, ot co!

      No, a komu mam stawiać? :P

      Tak :D

      Usuń
    6. Jeśli powiem, że masz stawiać MI (!!!) to wyjdę na egoistkę.
      Niech więc skorzysta Dasiek, albo ten fajny młodzieniec od mojego namiotu :)

      Usuń
    7. Tobie postawię, a i owszem. Kubusia!! :D

      Daś jest w Jastarni więc odpada, a co do M. (tego od namiotu) to on nie może pić :D

      Usuń
    8. Zawsze możemy jechać do tam odwiedzić. A co nam szkodzi :) Ojej! No ale Tymbarka to się chyba M. napić może?

      Usuń
    9. Taaa... i co jeszcze? :P

      Co do M. to coś mu tam wspominałam, że wypijemy soczki jak przyjedziesz :D

      Usuń
    10. No co... Muszę sławnego Dasia w końcu poznać i obadać z każdej strony.


      I co M. na to?

      Usuń
    11. To chyba nie tym razem :P Chyba, że wpadnie jak przyjedzie wymieniać prawko na samochód czy coś tam :D

      A M. był chętny, jakże by inaczej :P

      Usuń
    12. To może wproszę się już w lipcu???

      Usuń
    13. A się wpraszaj :P Opijemy (Tymbarkami oczywiście) moje urodziny :D

      Usuń
  4. Książek niestety nie znam, zwróciłam uwage na Nigdy i na zawsze bo już kilkakrotnie na nią polowalam, niestety póki co bezskutecznie. Przejrzałam opisy książek i przyznam, że również chętnie przeczytałabym Ciszę pod sercem...

    A tak z innej beczki to aż mordka mi się uśmiechnęła, gdy czytałam Twój post. Czyż dla takich wspaniałych blogowych znajomości nie warto ciągnąć tego wszystkiego dalej? ;-) Tobie i Bujaczkowi życzę jeszcze wielu równie udanych wymianek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak czasami mam, gdy przeglądam stosiki u innych. No ale dzięki temu poznaje nowe książki, które potem okazują się strzałem w dziesiątkę.

      A co do mojej znajomości z Irenką. A no rozwija się i to dość prędko, chociaż mam z nią trzy światy i pół Ameryki... Kwestią czasu jest, jak przeczyta to co napisałam i zacznie się bulwersować. Swoją drogą, kiedyś ponoć się mnie obawiała. Wspominała coś na ten temat, a ja tak naprawdę, bardzo ugodowy człowiek jestem :))

      Usuń
    2. Bym coś powiedziała, ale to przemilczę... Albo nie! Ty masz ze mną "trzy światy i pół Ameryki"? Ty? No koń by się uśmiał! :D Zapraszam Cie do siebie, a Ty jeszcze przed przyjazdem knujesz spisek z moją Rodzicielką i jak znam życie z innymi też założysz pakt przeciwko mnie... I kto tu ma gorzej??

      Tak a pro po to i tak Cie kocham :P (chyba mam gorączkę skoro to publicznie piszę)...

      Usuń
    3. No tak w sumie, to chyba sama się trochę prosiłam. Zresztą z nikim niczego nie knuję, a co z tego wszystkiego wyjdzie, to okaże się w praktyce. Zresztą ja jestem bardzo grzeczna i nie szkodliwa. Zapoznasz mnie z kimś fajnym, albo dasz dobrą książkę i mnie nie ma.

      Usuń
    4. He he Olu tak szczerze to ja się wcale Irenie nie dziwię, że się bała, też zawsze byłam zdania że tak jakoś groźnie na nas ze zdjęcia spoglądasz ;-)

      Irenko masz przekichane, nawet jeśli to wyznanie wykasujesz czytałam i będę świadczyć przeciwko Tobie ;-)

      Usuń
    5. Żebyś wiedziała, że sama się prosiłaś :D
      Jeśli Ty jesteś ugodowa to w tej chwili udaje się do... klasztoru!
      Książek ci u mnie dostatek więc jakoś to przeżyjemy :P

      Usuń
    6. Dlaczego wszyscy uważają, że mam zabójczy wzrok? :( Owszem, bywam nie miła, jednak no bez przesady. Książki coraz bardziej mnie wyciszają i ogólnie chyba się stara robię!

      Usuń
    7. Yyyy... No bo masz zabójczy wzrok?:P Nie martw się, już się go nie boje :D
      Z tym wyciszeniem to bym polemizowała...

      Dzięki Alison... :P To mnie teraz dobiłaś :(

      Usuń
    8. Olu głowa do góry, zabójcze spojrzenie czasem bardzo się przydaje. ;-)

      Irenko, zawsze do usług ;-)

      Usuń
    9. Alison - szkoda tylko, że nie pomaga mi ono w zapanowaniu nad Irenką, która za bardzo nie daje mi się i co rusz zaskakuje mnie czymś nowym. A jeśli chodzi o blogowe znajomości, to bardzo lubię nawiązywać nowe kontakty. W końcu łączy nas jedna pasja.


      Irenka - No i Twoje szczęście, że się go nie boisz :P Spróbowałabyś tylko postępować inaczej.

      Usuń
    10. Alison, proszę Cię na drugi raz przymknij na takie wyznania oko! ;)

      Ola, to się zdecyduj! Raz chcesz żeby Twój wzrok działa, a raz nie... Pogubić się można! :D A przestałam się go obawiać jakoś w połowie drugiej rozmowy :D

      Usuń
    11. Irenko - Kiedy trzeba to się bój, a kiedy możesz pozwolić sobie na trochę luzu, to wiesz...

      Usuń
    12. Olu obawiam się że akurat z Irenką już sobie nie poradzisz, jakoś musisz z tym żyć ;-)

      Dobra dziewczyny, my tu gadu gadu a książki czekają ... ;-) Miłego dzionka!

      Usuń
    13. Irenko no zobaczymy jakie będzie te następne wyznanie ;-p Pa!

      Usuń
    14. Ola, ja chyba nie z tych :D Jak się nie boję to nie i już :D

      Alison, teraz to ja się będę pilnować :D

      Usuń
  5. Aaaaa :) niestety nie znam tych książek, ale to nawet lepiej - chętnie poczytam recenzje ;) i powodzenia na egzaminach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Egzaminy mam już na szczęście za sobą. W dniu jutrzejszym poznam po prostu wyniki zaliczeń z dwóch przedmiotów. Jednego, do którego podeszłam w poniedziałek i jednego z zeszłego tygodnia, który prowadzony był równolegle przez dwie babki. Ta fajniejsza powiedziala, że wpisze takie oceny, na które napisaliśmy kolokwium ale druga może jeszcze wydziwiać.

      Usuń
  6. Z Twoich książek znam tylko "Nigdy i na zawsze", ale chętnie podebrałabym Ci Anitę Shreve, nie znam jej książek a chętnie bym poznała...
    Miłej lektury, jest co czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anita Shreve jest moim priorytetem na te wakacje, chociaż zaintrygowała mnie już jakiś czas temu. Zobaczymy co to z tego wyjdzie.

      Usuń
  7. Od dawna chce przeczytać książkę o sympatycznym księdzu Rafale, więc bym Ci ją ukradła ;) Wypasiony stosik !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ze mną było podobnie. Gdyby nie Irenka to dalej bym tych książek nie miała, a w końcu tyle osób ten cykl poleca.

      Usuń
  8. Ciekawe pozycje, chociaż nie w moim typie :P Ale i tak czekam na recenzje, a nuż mnie coś zainteresuje. Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No my w sumie całkiem coś innego czytujemy. A nóż widelec coś dla siebie upatrzysz, tym bardziej, że mój Współlokator namawia mnie ostatnio na różne dziwne książki, które podobają się jemu.

      Usuń
  9. Księdza Rafała czytałam. Sympatyczna powieść i sympatyczna postać .Drugą o księdzu Rafale chcę przeczytać, gdyż ciekawa jestem jak sobie dalej radził z parafią.
    Jeżeli chodzi o resztę nie znam ani jednego autora - na razie.)
    Miłego wakacyjnego czytania życzę.
    A jeżeli przydałaby się zakładka zapraszam do mojej wygrywajki zakładkowej.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "Księdza Rafała" od jakiegoś czasu przekonywała mnie Sabinka, która była bardzo zauroczona tymi książkami. Jestem ciekawa swoich spostrzeżeń na temat tych książek, bo Ojca Mateusza wspominam bardzo ciepło.

      Usuń
  10. "Nigdy i na zawsze" to wspaniała powieść, do gustu przypadł mi także ksiądz Rafał :) Miłego czytania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wymiana widzę bardzo udana :) Z tych książek czytałam jedynie ,,Z tęsknoty na Judy'' i bardzo podobała mi się ta książka . :) Inne książki tej autorki również są ciekawe. :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Z tęsknoty za Judy" intryguje mnie już od jakiegoś czasu. Mam nadzieję, że również mi się spodoba.

      Usuń
  12. pozazdrościć Wam takiej przyjaźni i akcji wymiankowej :)
    przyjemnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja uwage zwróciły dwie książki, które także chciałabym przeczytać. Po pierwsze: "Kato-tata nie pamiętnik". Uwielbiam [chociaż nie powinnam tak tego nazywać] tego typu tematy i ubolewam nad sobą, że dawno się nie zagłębiałam właśnie w tej tematyce. A po drugie: "Nigdy i na zawsze" - czytałam o tej książce wiele dobrego i sama chciałabym ją poznać. ;)

    Pozdrawiam i życzę miłej lektury. I nie wątpię,że taka będzie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam tego typu książki, chociaż czytanie ich jest też dla mnie dość bolesne. Nie mniej jednak świadomość jest czymś niezwykle ważnym.

      Usuń
  14. Naprawdę świetny stosik, pełny wspaniałych pozycji ;) Zazdroszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tego stosu znam "osobiście" tylko "Ks. Rafała, nie pisałam o tych książkach, ale bardzo pozytywnie je wspominam. Wspaniale się je czytało, po prostu wchodzisz w świat powieści z butami, czytasz, a jakbyś stała za drzwiami lub siedziała przy stole z bohaterami.
    Gratuluję wszystkich książek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. "Cisza pod sercem"- przepiękna i wzruszająca książka :)
    "Nigdy i na zawsze"- ja byłam pod jej urokiem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zazdroszczę książki "Nigdy i na zawsze".

    OdpowiedzUsuń
  18. Znając Twoje upodobanie do prozy Jodi Picoult jestem pewna, że "Z tęsknoty za Judy" również przypadnie Ci do gustu:) Ja sama chętnie bym przeczytała cokolwiek Anity Shreve, słyszałam o niej wiele dobrego:) Przyjemnej lektury!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jejku, co za stos! Ostatnie cztery pozycje z wielką chęcią sama bym przeczytała. :) A szczególnie "3096 dni".

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziewczyny! Wy się lepiej umówcie "w realu" (może być i w Tesco ;)) bo zbankrutujecie na przesyłkach ;) Z powyższych najchętniej podebrałabym "Kato - Tatę" choć nie wiem czy byłabym w stanie przeczytać ją do końca...
    Miłych lektur, na wakacje jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz Poczta Polska oferuje fajne promocje na przesyłki gabarytowe. Kupujesz np. karton za 20zł (ten, w ktorym była paczka dla Ireny) i ładujesz do oporu. Za samą wysyłkę już nic, a nic nie płacisz. A widzimy się z Ireną prawdopodobnie na początku lipca ;)

      Usuń
    2. Oj się będzie działo! :D

      Usuń
  21. Cudowne książki! Byłyby mile widziane na mojej półce. :D
    Polecam Ci "Z tęsknoty za Judy". Co jak co, ale przy zakończeniu poleciała mi łza, zaczęłam krzyczeć i wyławiać z siebie różne tego typu emocje. Chciałabym móc przeczytać ją od nowa, ale nie zrobię tego. Czytanie drugi raz tej samej książki nie ma już w sobie tej magii. :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Przeczytałam kilka z tych książek i mogę powiedzieć, że "Ksiądz Rafał" na pewno przyniesie Ci zadowolenie z czytania i będziesz zadowolona.

    Z miłą chęcią przeczytałabym natomiast "Kato-tata" jednak nigdzie tej książki nie mogę dostać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Naprawdę piękny stosik <3
    Miłego czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny stosik. Z chęcią przeczytałabym "Cisza pod sercem" Monika Orłowska. Życzę miłej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny stosik! Ja osobiście polecam "Nigdy i na zawsze". Niesamowita książka. Fakt faktem, pozostałych nie znam, ale to szczegół ;D Miłej lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Miłej lektury ;) Zazdroszczę "3096 dni" Nataschy Kampusch

    OdpowiedzUsuń
  27. Zdecydowanie polecam obydwie książki o Księdzu Rafale. Są wspaniałe: zabawne, wzruszające, ciepłe i naprawdę warte polecanie każdemu.

    http://soy-como-el-viento.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Same fajne książki :) miłej lektury i udanych wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  29. "Nigdy i na zawsze" - dziś zaczynam przygodę z tą pozycją. :))

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku!

Z miłą chęcią podejmuje dyskusje na temat recenzowanych książek, nie potrzebuje jednak wiadomości, które zawierają w swojej treści adresy Waszych blogów. Każdy taki komentarz będzie przeze mnie usuwany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwatorzy